Yücel: “Müşterilerimiz için her zaman güvenilir bir partner olduk”

Genel merkezinin yer aldığı Almanya’nın yanı sıra; ABD, Çin, Arjantin, Brezilya, Yunanistan, Hindistan, Polonya, İsveç, Tayvan ve Türkiye’de üretim tesisleri bulunan Phoenix Contact, 60 bini aşkın ürün çeşidi sunuyor.

A+ A-

Özkan ÖZÇELİK

Merkez ofisi Almanya’nın Blomberg şehrinde bulunan Phoenix Contact, endüstriyel bağlantılar ve elektronik sistemler, cihaz bağlantı ve konnektörleri ile endüstriyel yönetim ve otomasyon çözümlerinin önde gelen uluslararası firmaları arasında yer alıyor. Almanya’nın yanı sıra; ABD, Çin, Arjantin, Brezilya, Yunanistan, Hindistan, Polonya, İsveç, Tayvan ve Türkiye’de üretim tesisleri bulunan kuruluş, 17 binin üzerinde kişiyi istihdam ediyor. 55’ten fazla ülkede satış ofisi bulunan şirket, müşterilerine 60 bini aşkın ürün çeşidi sunuyor.

“1923 yılında Essen’de kuruldu”
Şirketlerinin 1923 yılında Almanya'nın Essen şehrinde kurulduğunu aktaran Phoenix Contact Türkiye Genel Müdürü Gökhan Yücel, endüstriyel bağlantılar ve elektronik sistemler, cihaz bağlantı ve konnektörleri ile endüstriyel yönetim ve otomasyon çözümlerinin en önemli uluslararası firmalarından biri olduklarını vurguladı. Phoenix Contact’ın ‘ray klemensin mucidi’ olduğunu kaydeden Yücel, şöyle konuştu: “Sonraki yıllarda baskılı devre klemenslerini ürün gamına ekleyen kuruluş, 1960'lı yılların sonlarından itibaren elektronik alanında çeşitli ürünleri yelpazesine kattı. Phoenix Contact, 1980'li yıllardan itibaren de otomasyon alanında komple çözümler sunan bir firma haline geldi.”

“60 binden fazla ürün çeşidine sahibiz”
Phoenix Contact’ın merkez ofisinin Almanya’nın Blomberg şehrinde olduğunu ifade eden Yücel, şirketin Almanya’nın yanı sıra; ABD, Çin, Arjantin, Brezilya, Yunanistan, Hindistan, Polonya, İsveç, Tayvan ve Türkiye’de üretim merkezlerinin bulunduğunu aktardı. Yücel, “2018 yılında Phoenix Contact, 2,4 milyar euroyu aşan bir ciroya ulaştı. Dünya çapında 17 binin üzerinde çalışanı bulunan kuruluş, 55’ten fazla ülkede satış ofisine ve 100’den fazla ülkede satış ağına sahip. 11 ülkede üretim ve Ar-Ge merkezi olan firma, 60 bini aşkın ürün çeşidine sahip” diye konuştu.

“Türkiye’deki faaliyetlerimize 1986’da başladık”
Phoenix Contact’ın Türkiye’deki faaliyetlerine 1986’da İstanbul’da başladığını dile getiren Yücel, yüzde 100 yabancı sermayeli bir firma olarak faaliyetlerini sürdürdüklerini belirtti. Kuruldukları günden beri sektörlerinin en hızlı büyüyen şirketlerinden biri olduklarının altını çizen Yücel, Gemlik Serbest Bölge’de 100’e yakın çalışanlarıyla üretim yaptıklarını anlattı. Söz konusu tesisde üretilen ürünlerin Türkiye’den tüm dünyaya ihraç edildiğini kaydeden Yücel, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Türkiye genelinde 50’ye yakın bayimiz ve sistem çözüm partnerlerimizle müşterilerimize hizmet veriyoruz. Birçoğu uzman mühendis olmak üzere 50’nin üzerinde kişiden oluşan ekibimizle; İstanbul Çamlıca’da genel merkez ve Sancaktepe’de depo birimi, Ankara ve İzmir’de bölge satış ofislerimizle hizmet veriyoruz.”“Üç ana iş kolunda hizmet veriyoruz”
Sundukları ürün ve çözümlerden de bahseden Gökhan Yücel, şunları aktardı: “Az önce bahsettiğim gibi, üç ana iş kolu üzerinden bir organizasyon yapısına sahibiz. Endüstriyel Bağlantılar ve Elektronik Sistemler İş Kolu’nda; saha kablolama ve endüstriyel bağlantılar, klemensler, aşırı gerilim koruma cihazları ve devre kesiciler, interface teknolojisi, anahtarlama cihazları, güç kaynakları, markalama ve el aletleri yer alıyor. Cihaz Bağlantı ve Konnektörleri İş Kolu’nda da; PCB bloklar ve bağlantılar, saha cihazları için bağlantılar ve elektronik muhafazalar bulunuyor. Endüstriyel Yönetim ve Otomasyon İş Kolu’nda ise; kontrolörler, I/O sistemleri, HMI’lar, IPC’ler, endüstriyel haberleşme teknolojileri, emniyet röleleri, bulut teknolojisi gibi ürün ve çözümler yer almaktadır. Enerji, proses sanayii, otomotiv sanayii, güneş ve rüzgâr enerjisi, telekomünikasyon, demiryolu, ulaşım sanayii, su ve atık su yönetimi, makina sanayii, elektronik cihaz üretimi ve bina otomasyonu gibi çok çeşitli sektörlere hizmet veriyoruz.”

“Yüksek teknolojili ürünler sunuyoruz”
Yüksek teknolojili ve Alman mühendisliği ile geliştirilen ürünler sunduklarının altını çizen Yücel, “Bundan dolayı ürünlerimiz; güvenilirlik, kalite ve katma değer sağlıyor. Ürünler sektörel ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirildiğinden, müşteri ihtiyaçlarına yönelik birçok fonksiyonu içinde barındırıyor. Ürün ve sistemlerimiz ile ilgili çok güçlü teknik destek sağlıyor olmamız; firmamızın en önemli başarı kriterlerinden birini oluşturuyor” dedi.

“Ar-Ge’ye büyük önem veriyoruz”
Ar-Ge yatırımlarına büyük önem verdiklerini ifade eden Yücel, 2019 yılında da pazara birçok yeni ürün ve çözüm sunacaklarını bildirdi. Yücel, şöyle devam etti: “Bu yeni ürünler arasında; genç programcıların kolaylıkla kullanabileceği bilgisayar dilleri ile programlanabilen endüstriyel kontrol cihazı PLCnext, enerji uygulamaları için RTU çözümleri, Endüstri 4.0'a yönelik haberleşmeli ve akıllı Quint 4 kesintisiz güç kaynakları, 2000 serisi yönetilebilir endüstriyel switchler, BTP serisi ekonomik dokunmatik paneller (HMI), yeni dağıtım klemensleri, PRC AC bağlantı konnektörleri, değişken bağlantı teknolojili ICS modüler elektronik muhafazalar, Bluemark ID Color renkli baskı hizmeti sunan endüstriyel yazıcı, Topmark Neo yeni lazer yazıcı yer almaktadır.”“Her aşamada müşterilerimizin yanındayız”
Satış, pazarlama, satış destek ve satış sonrası hizmet ekipleri ile satış öncesi ve sonrasındaki her aşamada müşterilerinin yanında olduklarını söyleyen Yücel, “Müşterilerimizin ihtiyaçlarını satış ve pazarlama ekibimiz ile birlikte belirleyip; ürün seçimini, sipariş öncesi gerekli eğitim ve bilgilendirmeleri yapıyoruz. Teklif, sipariş ve sevkiyat takibini yapan satış destek ekibimiz, her an telefonun diğer ucunda destek vermeye hazır. Satış sonrasında oluşabilecek ihtiyaçlar için de, satış sonrası hizmetler departmanımız Türkiye’nin her bölgesine destek veriyor” diye konuştu.

“Uygulamalara göre ihtiyaçlar belirlenmeli”
Firmaların öncelikle kendi uygulamalarına göre ihtiyaçlarını belirlemeleri gerektiğine dikkat çeken Gökhan Yücel, şunları anlattı: “Gerçekten gerek olmadığı halde bazı teknik veriler kopyala-yapıştır yapılmamalı, üretici firmalardan maksimum düzeyde destek alınmalı, özellikle projelerde bir nevi çalıştay gibi firmaları bir araya getirip, sektörün ihtiyaçları birlikte belirlenmeli ve buna karşılık çözümler sunulmalı. Sektörü katma değeri yüksek ürün ve çözümler ile geliştirebilmek için bizim gibi üretici firmalara çok fazla iş düşüyor. Bizler bu konuda çok hassas olduğumuz için bünyemizde altı ayrı ürün yönetmeni bulunduruyoruz. Tüm ürün yönetmenlerimizin cep telefonları ve e-posta adresleri web sitemizin iletişim sekmesinde yer alıyor. Partnerlerimiz ile müşterilerimizi, ürün ve sistemlerimizle ilgili sürekli bilgilendiriyor ve eğitiyoruz. Bunun için son beş senedir online eğitimler düzenliyoruz. Phoenix Contact Türkiye sosyal medya hesaplarımızdan günlük paylaşımlar yapıyoruz. Ayrıca, her ay düzenli olarak e-posta ile müşteri ve partnerlerimizi ürünlerimizle ilgili bilgilendiriyoruz. Senede iki sayı olarak hazırlayıp müşterilerimize ulaştırdığımız Update dergisinde uygulama örneklerine yer veriyoruz. Ayrıca, her sene başında yenilediğimiz lokâl fiyat listemiz aynı zamanda bir katalog özelliği taşıyor. Tabi ki, müşteri seminerlerimiz ve workshoplarımız da devam ediyor.”

“2018’de hedeflerimize ulaştık”
Sektör açısından zor bir yıl olmasına rağmen 2018’de hedeflerine ulaştıklarını aktaran Yücel, “Türkiye’de bu tür türbülanslar her zaman olabiliyor; stratejilerimizi belirlerken bunları da göz önünde bulunduruyoruz. Müşteri tabanımız ve hizmet verdiğimiz sektörler oldukça geniş; bu da bizi bu tür sıkıntılara karşı daha dirençli kılıyor. Bu sene de, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi altyapı ve enerji projelerinde iş geliştirmeyi ve son teknoloji ile donatılmış ürün ve çözümlerimizle katma değer sağlayarak, pazardaki öncü konumumuzu sürdürmeyi amaçlıyoruz” dedi.
Çok iyi bir tedarik hizmeti sunduklarını öne süren Gökhan Yücel, üretim yapan firmalar için zamanında teslimatın büyük önem taşıdığını vurguladı. Yücel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Gerçekleştirdiğimiz müşteri memnuniyeti anketlerinde de, bu konuda birçok firmanın önünde tutulduğumuzu görüyoruz. 2019 yılında, lojistik konusunda yeni projelerimizin de devreye girmesi ile birlikte, hızlı sevkiyat noktasında daha da iyi hizmet vereceğiz.”"Müşterilerimiz her zaman bize güvenebilirler"
Tüm iş ortakları ve çalışanları için güvenilir bir partner olduklarını ifade eden Yücel, “Müşterilerimiz yaptıkları işlerde ve aldıkları projelerde, hem teknik, hem de ticari desteğimize her zaman güvenebilirler. 2018 gibi krizin olduğu bir dönemde de, daha önceki krizlerde olduğu gibi müşterilerimize verdiğimiz bütün sözleri tutarak bunu tekrar gösterdik. Sektörümüzün en güvenilir firması olmak istiyoruz; bunu da yaptıklarımızla kanıtlıyoruz” şeklinde konuştu.

“Endüstri 4.0 birçok alışkanlığı değiştirecek”
Günümüzün en çok konuşulan konularının başında gelen Endüstri 4.0 konusunda da açıklamalarda bulunan Gökhan Yücel, “Endüstri 4.0 sadece üretim odaklı düşünülse de, aslında üretimden satışa kadar düşünülmesi gereken bir kavram. Bu yeni dönem birçok alışkanlığı değiştirecek; dijital pazarlama ve satış daha çok öne çıkacak. Üretimde robotların kullanım oranı gelecekte daha da artacak. Üretimde kullanılan makinaların bakım zamanını hesaplayıp bilgi verecek fabrikalar gündeme gelecek. Dönüşüm sürecinde en önemli gelişmeler hiç kuşkusuz haberleşme alanında yaşanacak. Endüstri 4.0, CEO'muzun sunumlarında da önde gelen konuların başında yer alıyor. Üretimini yaptığımız elektronik ürünleri, Ar-Ge aşamasından başlayarak Endüstri 4.0'a uygun şekilde geliştirmeye çalışıyoruz. Endüstri 4.0 standartlarını geliştiren bir firma olmak istiyoruz. En son yeniliklerimizi ve uygulamalarımızı, dünyanın en büyük endüstriyel fuarı olan Hannover Messe'de, yani yerinde sergiliyoruz” diyerek sözlerini noktaladı.