Uğur Urkut: “2017’de kalıp sektöründe yüzde 40 büyüdük”

Geniş bir spektrum içinde birbirinden farklı sektörlerde yer alan müşterilerinin mevcut üretim süreçlerini iyileştirmelerine destek olan Oerlikon Balzers, 2017’de yüzde 30 büyüdü. Şirketin bu yılki büyüme öngörüsü ise yüzde 20 seviyelerinde.

A+ A-

Gülay SOYDAN PEHLEVAN/BURSA

İsviçre merkezli Oerlikon Grubu bünyesinde yer alan Oerlikon Balzers; 35 ülkedeki 140 tesiste, yaklaşık 14 bin personeli istihdam ediyor. Kuruluşun Türkiye tesisi ise 2007 yılından beri hizmet veriyor. Geniş bir spektrum içinde birbirinden farklı sektörlerde yer alan müşterilerinin mevcut üretim süreçlerini iyileştirmelerine destek olan Oerlikon Balzers, 2017’de yüzde 30 büyüdü. Şirketin bu yılki büyüme öngörüsü ise yüzde 20 seviyelerinde.

“Kalıp sektörü gelişmeye çok açık bir alan”
Hizmet verdikleri lokomotif sektörlerden birisi olan kalıp sektöründe geçen yıl büyüme oranlarının yüzde 40’ı bulduğunu söyleyen Oerlikon Balzers Türkiye Genel Müdürü Uğur Urkut, “Kalıp sanayii; otomotiv ve beyaz eşya gibi sektörlerin yanında küçük bir alt sektör gibi görünmesine rağmen, aslında bu alanların nitelikli ve verimli bir şekilde gelişmesinde en önemli rolü oynayan çok stratejik bir sektör. Bu anlamda gelişmeye çok açık bir alan” diye konuştu.
Hemen hemen tüm kalıp türlerine hizmet verebildiklerinin altını çizen Urkut, gerek sac kalıplarında, gerekse de basınçlı döküm ve plastik enjeksiyon kalıplarında oldukça başarılı uygulamalarının olduğunu ifade etti. Sundukları ince film kaplamalar ve yüzey çözümlerinin, müşterilerinin ürettiği kalıpların ayrılmaz bir teknolojik parçası haline geldiğini söyleyen Urkut, “Dolayısıyla, burada iyi bir başarı hikâyesi yakaladığımızı söyleyebiliriz” dedi.
Bu yıl itibariyle kalıp sektörüne ayrı bir parantez açacaklarına da değinen Urkut, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Kalıp sektörü faaliyetlerimizde daha önemli bir yer tutacak. Kapasitemizi, yetkinliğimizi ve kaplama portföyümüzü biraz daha genişleteceğiz. Sektörün gelişmesinde öncü rolü oynayan firmalardan birisi olacağız.”

“Hedefimiz kalıp ömürlerini uzatmak”
Otomobil sektöründe araçların hafifletilmeye çalışılmasıyla birlikte, artık çok hafif malzemelerden de çok daha yüksek mukâvemet beklendiğinin altını çizen Urkut, “Tabii ki bu durum, aynı zamanda aşınmaya da yol açıyor. Yani, kalıp teknolojisinde sert saclarla ve alaşımlı malzemelerle çalışıldıkça kalıp daha hızlı aşınmaya başlıyor. Örneğin; kalıp ömrü 100 bin parçadan birden bire 15-20 bin parçaya düşebiliyor. Bizler, kaplama teknolojimizle hedeflenen kalıp ömürlerini sağlamaya hatta daha da uzatmaya çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.
Otomotivde özellikle büyük yan sanayilerle başarılı uygulamalar yaptıklarına değinen Uğur Urkut, mevcut araçlarda araç hafifletme çalışmalarının devam edeceğini, yeni nesil araçlardaysa çok daha farklı malzemelerle karşılaşılacağını belirtti. Urkut, konuşmasına şöyle devam etti: “Bu anlamda beklenen kalıp ömürleri ve teknolojik gereksinmeler ön plana çıktıkça daha uzun yıllar bu alanda çalışacağımızı düşünüyorum. En azından otomobilin tanımı değişene kadar.”
Kalıpların da değişmeye, daha karışık ve kompleks bir hâl almaya başladığına dikkat çeken Urkut, özellikle otomobillerde ve yeni ürünlerde yeni geometrilerle yeni malzemeler ortaya çıktıkça, iyi bir kalıba olan ihtiyacın daha da arttığını vurguladı. Sac malzemelerin, metallerin ve plastiklerin değiştiğini dile getiren Urkut, dolayısıyla aşınmanın doğasının da değiştiğini ifade etti.

“Talaşlı imalat da hızla gelişiyor”
Talaşlı imalatın da hızla geliştiğini bildiren Uğur Urkut, bir zamanlar görece daha basit malzemeler işlenirken, bugün daha kompleks ve alaşımlı malzemelerin ortaya çıkmaya başladığını anlattı. Alüminyum, paslanmaz çelik işlemek isteyen müşterileri sayısında bir artış olduğunu söyleyen Urkut, özellikle savunma ve havacılık sektörlerinin malzemelerinin çok daha farklı olduğunu kaydetti. Urkut, “Burada; inconel, titanyum alaşımları ve nikel alaşımları gibi işlemesi gerçekten çok zor olan malzemeler var. Bunların her birinin ihtiyaçları çok farklı ve bu anlamda her bir müşterinin ihtiyaçlarına göre kaplama teknolojileri bulup geliştirmek durumunda kalıyoruz” şeklinde konuştu.

“4 milyon Euro’luk yatırım yapacağız”
Teknolojiye önem veren bir şirket olduklarının altını çizen Urkut, bu yıl yeni teknolojilere ve kapasite artışına yönelik yaklaşık 4 milyon Euro yatırım yapmayı planladıklarını kaydetti. Bazı yetkinliklerini artırmak istediklerini belirten Urkut, özellikle kalıp, plastik ve yeni nesil kaplamalarda portföylerini biraz daha genişleteceklerini bildirdi.
Bursa fabrikalarını daha efektif kullanmak için yatırım yapmayı planladıklarının açıklayan Uğur Urkut, gelecek iki yıl içinde kademeli olarak kapasite artışına gideceklerini kaydetti. Urkut, sözlerini şöyle noktaladı: “Böylece, 2019 yılı sonunda kapasitemiz yüzde 25 civarında artmış olacak. Müşterilerden gelen taleplerin yanı sıra, bir teknoloji şirketi olarak bazen bazı sektörlerde talebi de kendimiz yaratıyoruz. Kapasite ihtiyacımızı yüksek büyüme hızımızla uyum içinde planlamak durumundayız.”