Türkiye Tayvan Ticaret Merkezi’nin Direktörü Jimmy Chen oldu

Türkiye’yi yakından tanıyan ve ülkemiz iş dünyasını iyi bilen bir kişi olan Jimmy Chen’in Türkiye Tayvan Ticaret Merkezi’nin Direktörü olması, TAITRA’nın Türkiye’ye verdiği önemin bir göstergesi olarak kabul edildi.

A+ A-

Yalçın GÜR-Özkan ÖZÇELİK

Tayvan Dış Ticareti Geliştirme Konseyi (TAITRA), daha önce İstanbul’da müdür olarak görev yapan Jimmy (Cem) Chen’i İstanbul’da bulunan Türkiye Tayvan Ticaret Merkezi’nin Direktörü olarak atadı. Türkiye’yi yakından tanıyan ve ülkemiz iş dünyasını iyi bilen bir kişi olarak Chen’in Türkiye’deki birimin başına getirilmesi, Tayvan ile iş ilişkilerini yakından tanıyanlar tarafından TAITRA’nın Türkiye’ye verdiği önemin bir göstergesi olarak kabul edildi.

TAITRA, Tayvan dış ticaretinde etkili
TAITRA, Tayvan’ın dış ticareti konusunda görev yapan ve çok çeşitli alanlarda faaliyet gösteren, etkili ve önemli bir kuruluş olarak biliniyor ve bir marka olarak kabul ediliyor. Bulunduğu ülkelerde yaptığı çalışmalarla, o ülke ile Tayvan ticaretinin iki yönlü olarak gelişmesini sağlayan TAITRA, Tayvan ekonomisi açısından özel bir konuma sahip.
Tayvan iş dünyasının Türkiye’de yatırım yapma eğiliminin çok yüksek olduğunun sıkça dile getirildiği bir dönemde, Chen’in tekrar İstanbul’da görevlendirilmesi TAITRA’nın bu taleplere kulak verdiğinin ve öncülük yapma isteğinin işareti olarak görülüyor. Chen, hâlihazırda bir buçuk yıldan fazla bir süredir Türkiye’de müdür olarak görev yapan TAITRA uzmanlarından Ceyda Kuo ve neredeyse 30 yıla yaklaşan bir süredir kurumda çalışan Kıdemli İş Geliştirme Müdürü Ayşin Poyraz ile birlikte geniş bir kadroya sahip olan Tayvan Ticaret Merkezi’nde çalışacak.

Chen: “Daha önce İstanbul’da 3,5 yıl görev yaptım”
Yeni görevine başlayan Chen ile Kuo ve Poyraz’ın da katıldığı bir söyleşi gerçekleştirdik. Chen, İstanbul’da tekrar bulunmaktan ve görev yapmaktan çok mutlu olduğunu söyledi ve çalışmaları ile ilgili şu bilgileri paylaştı: “1996 yılında üniversiteden mezun olduktan sonra finans alanındaki çalışmalarımın ardından 2003’te TAITRA’da işe başladım ve 15 yıldan fazla bir süredir TAITRA’da çalışıyorum. TAITRA’nın Pazar Geliştirme Departmanı’nda, Afrika ve Ortadoğu Bölgesi için çalışmalar yapan bölümünde 2007-2011 yılları arasında görev yaptım. Daha sonra İstanbul’da görev üstlendim ve müdür olarak çalıştım. Bu çalışma 3,5 yıl sürdü. Görev süremi tamamladıktan sonra Tayvan’da TAITRA’da Finans Departmanı’nda görev üstlendim. Bu yılın şubat ayına kadar geçen sürede araştırma projelerinin yapılması ve stratejik planlama çalışmaları ile ilgilendim. TAITRA’nın bu bölümü, çok önemli çalışmaların yapıldığı ve iş geliştirmeye özel katkı yapan bir bölüm. Özel proje tanıtımları ve Tayvan mükemmeliyet projeleri gibi birçok projede çalışma ve yer alma fırsatı buldum.”

“Dünya genelinde 63 ofis ve 600’den fazla uzman”
Chen, TAITRA hakkında şunları söyledi: “TAITRA, 1 Temmuz 1970 tarihinde kurulmuş, büyük bir organizasyona sahip ve Tayvan’ın dış ticaretinin geliştirilmesi konusunda etkili bir resmi kurum. Kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olarak TAITRA; hükümet, endüstriyel dernekler ve çok sayıda diğer ticari organizasyonlar tarafından destekleniyor ve teşvik ediliyor. TAITRA Türkiye merkezi olarak çalışan İstanbul ofisi ise 1987 yılında açıldı. TAITRA, Tayvan iş dünyasına ve imalatçılarına, uluslararası alanda rekabet edebilmeleri ve dış pazarlarda karşılaşacakları güçlüklerle baş etmeleri konularında yardımcı oluyor. Çok iyi koordine olan ticaret geliştirme ve bilgi ağını oluşturan Tayvan’ın başkenti Taipei’deki merkezde; Hsinchu, Taichung, Tainan ve Kaohsiung şubelerinde ve dünyaya yayılmış ofislerinde 600’dan fazla iyi eğitilmiş uzmanıyla görev yapan TAITRA, haklı olarak bu gücüne güveniyor ve bu gücüyle iftihar ediyor. Kardeş organizasyonları Far East Trade Services, Inc. (FETS) ve Taipei World Trade Center (TWTC) ile birlikte TAITRA, dış ticaret fırsatları açısından etkili geliştirme stratejileri kullanarak önemli bir zenginlik yaratıyor. TAITRA’nın dünyada 63 ofisi var ve bunların 40 tanesinin bir direktörü ve çalışanları var. İstanbul’daki Türkiye ofisi ise, üç üst düzey yöneticisi ve geniş bir çalışan kadrosuyla özel bir yere sahip. TAITRA’nın ana amaçlarını; Tayvan iş dünyasına ve imalatçılarına uluslararası pazar geliştirmede yardımcı olmak, Tayvan hükümetiyle yakın ilişkide çalışarak uluslararası ticareti geliştirmek, işbirlikleri geliştirmek isteyenlere danışmanlık yapmak ve uluslararası firmaları Tayvanlı muhataplarıyla bir araya getirmek şeklinde özetleyebiliriz.”“Her iki tarafa da danışmanlık yapıyoruz”
Görevi yeni devralmasına rağmen Chen, hem Tayvan’daki merkezdeki çalışmaları, hem de İstanbul’daki güçlü ve deneyimli çalışma arkadaşlarının varlığı nedenleriyle Türk ve Tayvan ortak girişimleri konusunda çalışmalara hızla odaklanmış. Chen, bu çalışmalarla ilgili olarak, “TAITRA İstanbul, Türkiye’de iş yapmak isteyen ve ortak girişim arayışında olan Tayvanlı firmalara ve girişimcilere; kanunlar, teşvikler ve yatırım fırsatları konusunda danışmanlık yapıyor. Ayrıca, Türk firmalarını Tayvan’da iş yapmaları ve kendilerini tanıtmaları konusunda destekliyoruz. Her türlü bilgiyi sağlamak ve ortak yapıların oluşması konusunda onlara yardımcı olmayı her zaman gündemde tutuyoruz” diye konuştu.

“Yatırım yapmak isteyen birçok firma var”
Chen’e, kısa vadede gündeme gelmiş somut projeler olup olmadığını sorduk ve şu bilgileri aldık: “Çok fazla istek var; ancak çok öne çıkanlar olarak bir tekstil firmasının Türkiye’de fabrika kurma ve çalışma isteğini söyleyebilirim. Ayrıca, paslanmaz çelik konusunda bir firma (Asya’nın en büyüğü), Gebze bölgesinde yatırımla ilgili araştırmalar yapıyor. Biz de, onlara yatırım yapma konusunda her türlü desteği veriyoruz. Bu yıl il bazında çeşitli derneklerle ve odalarla birlikte yapacağımız etkinliklerimiz de olacak. Çok aktif bir çalışma içinde olacağız. Sayıları giderek artan yurtdışından gelen delegeleri karşılamaya devam edeceğiz. 3-4 gün süreli ‘Tayvan Week-Haftası’ etkinliğinde 300’den fazla ziyaretçiyi ağırlayacağız. Akıllı makinalar, Tayvan Machinery Club-Tayvan Makinaları Kulübü gibi çalışmalarla birlikte acenteleri de daha fazla destekleyeceğiz.”

“TIMTOS 2019 hedeflerini geçti”
Söyleşimizde, etkinlik konusunda Ceyda Kuo ve Ayşin Poyraz’dan da bilgiler aldık ve TIMTOS’u konuşma fırsatı bulduk. Poyraz, TIMTOS Fuarı’ndan yeni döndüğü için oradaki izlenimlerini anlattı ve Türkiye’nin makinacılarının federasyonu olan MAKFED ile muâdili Tayvanlı dernekle yapılan işbirliği görüşmelerinden ve işbirliği kararlarından söz etti. Bu görüşme ve ilişkilerin, iki ülke arasında işbirliği ve girişimlere destek olacağına yönelik inancını dile getiren Poyraz, ”TAITRA ve ilgili derneklerin organizasyonu ile düzenlenen takım tezgahlarının ve üretim teknolojilerinde dijital dönüşümün Asya’daki ikinci, dünyadaki ise üçüncü büyük fuarı olan TIMTOS ve kapsamındaki etkinlikler, 4-9 Mart tarihleri arasında Tayvan’ın başkenti Taipei’de gerçekleştirildi. Veriler, fuarın hedeflerinin de üzerinde bir başarı elde ettiğini gösteriyor. Yabancı ziyaretçi sayısı 7 bin 511’e ulaşarak, bir önceki fuara göre yüzde 2,34’lük büyümeyi gösteriyor. Türkiye, 199 ziyaretçi ile ilk 10’da yer aldı. Yerli ziyaretçi sayısı 43 bin 257’ye ulaşarak bir önceki fuara göre yüzde 1,05’lik bir büyümeye karşılık gelirken; toplam ziyaretçi sayısı yüzde 1,24’lük büyüme ile 50 bin 768’e ulaştı” dedi.