Tuncer: "İhracat yaptığımız ülke sayısı 133'e ulaştı"

Faaliyetlerini İstanbul ve Kocaeli’deki fabrikalarında yüzde 100 yerli sermaye ile yürüten Teksan, 2018 yılını yüzde 18’lik büyüme rakamı ile kapattı. Şirket, söz konusu dönemde 460 milyon TL konsolide ciroya ulaştı.

A+ A-

Kesintisiz enerji sektöründe çeyrek asırdır hizmet veren Teksan, küresel ekonomideki negatif gelişmeler ve kurlardaki yükseliş trendine rağmen çift haneli büyüme eğilimini 2018 yılında da korudu. Geçtiğimiz yıl 460 milyon TL konsolide ciroya ulaşan şirket, bir önceki yıla oranla yüzde 18 büyüdü.
Türkiye’nin en çok ihracat yapan firmaları arasında yer alan Teksan, 2018 yılındaki 460 milyon TL’lik cirosunun yüzde 60’ını ihracattan elde etti. Ürünlerini 130’dan fazla ülkeye ihraç eden firma; Orta Doğu, Rusya ve Türki Cumhuriyetler, Kuzey ve Orta Afrika gibi yakın pazarların yanı sıra, Güney Amerika, Avrupa ve Asya ülkelerine gerçekleştirdiği satışlarla da pazarlarını çeşitlendirdi. 2018’de; Avustralya, Küba, Marshall Adaları ve Nijer gibi daha önce olmadığı pazarlara girmeyi başaran Teksan, 2019 yılında ihracattan aldığı payı yeni pazarlarla artırmaya odaklanacak. Kuruluş, söz konusu hedefi doğrultusunda İngiltere ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde ofis ve depo alanları açmayı planlıyor.Tuncer: “Geniş bir yelpaze ile hizmet veriyoruz”
Teksan’ın 2018 yılı performansı ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Teksan Jeneratör Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Ata Tuncer, “Teksan olarak sadece Türkiye’ye değil dünya genelinde 130’dan fazla ülkeye; dizel ve gazlı jeneratörler, kojenerasyon-trijenerasyon paketleri, aydınlatma kuleleri, portatif jeneratörler, hibrit güç sistemleri, biyogaz çözümleri satış sonrası servis ve yedek parça çözümleri gibi geniş bir yelpaze ile hizmet veriyoruz” diye konuştu.
Teksan’ın kurulduğu günden bu yana istikrarlı bir şekilde büyümesini sürdürdüğünü dile getiren Tuncer, 2019 yılında da çift haneli büyümelerini devam ettirerek Türkiye ekonomisine ve istihdamına katkı sağlamayı hedeflediklerini belirtti. Tuncer, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Yeni pazarlara açılırken; mevcut ülkelerdeki performansımızı artırmak için de marka yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. Müşterilerimize daha kolay ulaşabilmek adına bu yıl içerisinde İngiltere ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde ofis ve depo açmayı planlıyoruz. Tercih edilir bir marka olmak için katma değerli üretim ve inovasyonun en önemli etkenler olduğunu düşünüyoruz. Bu doğrultuda, 2019 yılında da Ar-Ge faaliyetlerimiz hız kesmeden devam edecek.”