Tarakçıoğlu: "İhracatta kısa sürede önemli bir mesafe kat ettik"

Günümüzde 28 ülkeye ihracat gerçekleştiren Güvenal Kalıp Elemanları, 2019 yılında katılacağı fuarlar ve dünya genelinde gerçekleştireceği müşteri ziyaretleri ile cirosunda yüzde 10 olan ihracat payını yüzde 15’e çıkarmayı planlıyor.

A+ A-

Gökhan KARAKURT/İSTANBUL

Kurulduğu 1976 yılından beri GTH markası ile standart, özel kalıp elemanları ve özel kalıp setleri üreten Güvenal Kalıp Elemanları firması, ayrıca 'Güvenal Kalite Güvence Etiketi' ile stoklarında 28 bin adet ürün bulunduruyor.
Firmalarında ikinci neslin yönetimde olduğunu dile getiren Güvenal Kalıp Elemanları Genel Müdür Yardımcısı Bora Tarakçıoğlu, "Yüksek standartlarda üretim yaptığımız için, ithalat yapan bir firma iken ihracat yapan bir kurum haline geldik" dedi.
Ekonomik ve siyasal sebeplerden dolayı 2018'de verimli bir yıl geçirmediklerini aktaran Tarakçıoğlu, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: "Pozitif olmayan bu tabloya rağmen geçen sene üretim hatlarımıza 11 milyon liralık yatırım yaptık. 2018, 160 kişiye istihdam sağlayan firmamız için ihracat açısından başarılı bir dönem oldu."

"İhracat bizim için yeni bir alan"
İhracatın firmaları için yeni bir alan olduğunu dile getiren Tarakçıoğlu, aktif olarak 28 ülkeye ihracat yaptıklarının bilgisini verdi. Tarakçıoğlu, "2016 yılından bu yana 13 uluslararası fuara katılarak, ülkemizi ve Türk kalıpçılık sektörünü başarıyla temsil ettik. 2019'da da 5 uluslararası nitelikli fuara katılacağız. İkinci kuşak ekibimizle birlikte, dünya kalıpçılık piyasasında ülkemizin yükselen yıldızı olmak için kısa sürede önemli bir mesafe kat ettik" diye konuştu.
Katılacakları fuarlar ve dünya genelinde gerçekleştirecekleri müşteri ziyaretleri ile ihracatlarını artırmayı hedeflediklerini dile getiren Tarakçıoğlu, şöyle devam etti: "Şu anda ihracatımız genel ciromuzun yüzde 10'unu oluşturuyor. Söz konusu oranı bu sene yüzde 15 bantlarına çekmek için çalışacağız. 2019'da Avrupa ve Rusya pazarına ağırlık vereceğiz; fakat diğer bölgelerde de çalışmalarımız devam edecek."

"43 yıllık tecrübeye sahibiz"
43 yıllık tecrübelerine dayanarak, yenilikçi Ar-Ge çalışmalarına 2 yıl önce başladıklarını vurgulayan Bora Tarakçıoğlu, söz konusu çalışmalar ile üretim sürelerini kısaltmayı ve ürünleri müşterilere ekonomik bir şekilde ulaştırmayı amaçladıklarını söyledi. 2012 yılında ithal ürün alımlarına kısıtlama kararı aldıklarını belirten Tarakçıoğlu, "Aldığımız karar sonrasında, bugün baktığımızda stoklarımızda bulunan birçok ürünü millileştirdik. Bu kararı istikrarlı bir biçimde uygulamaya devam ediyoruz. Patenti kendimize ait 2 ürünümüz var. Bunlar, kalıp yapımını hızlandıran ve yapılan işe kalite garantisini sağlayan ürünler. Ancak, ülkemizde alışkanlıklarımızı değiştirmek kolay olmuyor. Piyasaya yeni sunulan ürünlerde dış pazarda daha hızlı yol alıyoruz. Kalıpçılık sektörümüzü geliştirmek adına var gücümüzle çalışıyoruz. Bu doğrultuda ciromuzun yüzde 2’lik kısmını Ar-Ge çalışmalarına ayırıyoruz" şeklinde konuştu.

"Sektör ülkemizde çok fazla bilinmiyor"
Kalıp sektörünün Türkiye'de çok fazla bilinmediğini ifade eden Tarakçıoğlu, kamu ve özel sektörün el ele vererek tanıtım çalışmaları yapması gerektiğini ileri sürdü. Sektörde ara ve nitelikli personel eksikliği bulunduğunun altını çizen Bora Tarakçıoğlu, Türkiye’de değişen eğitim sisteminin meslek okullarına olan ilgiyi azalttığını söyledi. Sektörde yaşanan söz konusu sorunun çözümü için kamu kuruluşlarının harekete geçmesi gerektiğini söyleyen Tarakçıoğlu, sözlerini şu şekilde noktaladı: “Bu bağlamda, meslek liseleri, yüksekokullar ve üniversitelerde düzenlenen motive edici seminerlerle, genç nesli sektörümüz için heveslendirerek üzerimize düşen görevi yerine getiriyoruz."