Siracettin Gider: “5 milyon Euro’luk yatırım için düğmeye bastık”

Otomotiv ve beyaz eşya üretim sektörlerine yönelik boru sistemlerinin dünyadaki en büyük 5 üreticisinden biri olan Bantboru, 150 kişiye daha doğrudan istihdam sağlamayı hedeflediği 5 milyon Euro’luk yatırımının startını eylülde verecek.

A+ A-

Alanında dünyanın en önemli 5 kuruluşu arasında yer alan, otomotiv ve beyaz eşya yan sanayiinde dünya devleri ile rekabet eden Bantboru, yatırımlarına aralıksız devam ediyor.
BMW, Ford, Mercedes, Renault ve Peugeot-Citroen gibi küresel otomotiv üreticilerinin kendi büyümeleri açısından en önemli programlarında iş ortağı olarak yer aldıklarını aktaran Bantboru Yönetim Kurulu Başkanı Siracettin Gider, “Bu programlar arasında yeni nesil elektrikli otomobiller de yer alıyor. Beyaz eşya tarafında ise, Ar-Ge yeteneklerimiz ve kendi geliştirdiğimiz ürünlerimizle; BSH (Bosch Siemens Hausgerate), Arçelik, Uğur Soğutma ve Bundy Refrigeration ile çalışıyoruz” diye konuştu.

“150 kişiye daha istihdam sağlayacağız”
Eylül ayı içerisinde startını verecekleri 5 milyon Euro’luk yatırımla kapasitelerini artıracaklarını söyleyen Gider, 150 kişiye daha doğrudan istihdam sağlayacaklarının da altını çizdi.
Üretim tesislerinin, toplam 30 bin metrekarelik kapalı alana yayıldığını bildiren Gider, şöyle konuştu: “Bakanlık onaylı Ar-Ge merkezimizi de barındıran üretim tesislerimizde, hammaddeden nihâi ürüne kadar tüm prosesleri kendi bünyemizde gerçekleştiriyoruz. Ana üretim tesisimiz Gebze Organize Sanayi Bölgesi içerisinde yer alıyor. İzmit Köseköy’de, beyaz eşya sektörü için boru imalatı ve kaplama işlemi gerçekleştirdiğimiz ikinci bir üretim tesisimiz daha var. Ayrıca, stratejik olarak büyük bir önem taşıyan ve gerektiğinde hızlıca üretim tesisine dönüştürebileceğimiz bir depomuz Almanya’da faaliyet gösteriyor.”“Dünya şirketi kimliğini taşıyoruz”
Günümüzde hızla gelişen teknolojinin, küresel rekabet parkurunu yeniden tanımladığını belirten Gider, küresel rekabette sadece şirketler ve markaların değil, ülkelerin de yarıştığını ifade etti. Gider, “Ülkemiz markalarının uluslararası rekabetçi performansı Türkiye ekonomisi için büyük önem taşıyor. Avrupa’dan Hindistan’a uzanan bir coğrafyada, sahip olduğumuz rekabetçi performans avantajını, şirketimiz ve ülkemiz ekonomisi için daha fazla katma değere dönüştürmek için yatırımlarımızı sürdürüyoruz; küresel rekabet gücümüzü artıracak, uluslararası ayak izimizi büyütecek adımları daha hızlı ve güvenli bir şekilde atıyoruz. Öte yandan, günümüzün rekabet ortamında sadece bu da yeterli değil. Günümüzde şirketlerin ve markaların değer zincirleri, sadece fiyat-fayda gibi fiziksel değerleri değil, sosyal değerleri de sunmak durumunda. Bantboru bugün, gerek küresel ayak izi ve iş yapış şekilleri, gerekse sosyal angajmanları ile gerçek bir dünya şirketi kimliği taşıyor” diyerek sözlerini noktaladı.