Sencer Sevim: “Müşterilerimizle yakın iş birliği içinde çalışıyoruz”

2016 yılını tüm olumsuzluklara rağmen hedefleri doğrultusunda tamamlayan Schunk Türkiye, 2017’de, ürün gamında yer almasına rağmen, daha önce ağırlık verilmeyen robot aksesuarlarını daha çok uygulamada kullanmayı hedefliyor.

A+ A-

Almanya’da 5, İtalya ve ABD’de 1’er adet olmak üzere toplam 7 üretim tesisi bulunan Schunk, 40’tan fazla ülkede kendi ofisi ile faaliyetlerini sürdürüyor. İki ayrı ürün grubunda müşterilerine çözüm sağlayan Schunk Türkiye, talaşlı imalat tezgahları için iş bağlama ve takım tutucu çözümleri sunuyor. Firmanın otomasyon ürünleri grubunda ise; pnömatik ya da elektrik tahrikli tutucular, lineer ve döner iş elemanları ile robot aksesuarları yer alıyor. Ağırlıklı olarak; imalat sanayii, otomotiv ana ve yan sanayii ile robot entegrasyonu yapan firmalara yönelik hizmet sunan kuruluş, 2016’yı tüm olumsuzluklara rağmen hedefleri doğrultusunda tamamladı.

“1945’te küçük bir atölyede kuruldu”
Firmalarının, Almanya’da 1945 yılında küçük bir atölyede kurulduğunu ifade eden Schunk Türkiye Otomasyon Sistemleri Satış Müdürü S. Sencer Sevim, bir aile firması olan kuruluşta, şu anda ailenin üçüncü jenerasyonun yönetimde olduğunu kaydetti. İki ayrı ürün grubunda çözümler sunduklarının bilgisini veren Sevim, “İlk grup, talaşlı imalat tezgahları için iş bağlama ve takım tutucu çözümleri sunuyor. Otomasyon ürünleri grubunda ise; pnömatik ya da elektrik tahrikli tutucular (gripper), lineer ve döner iş elemanları ile robot aksesuarları yer alıyor” diye konuştu.

“Tutucu yerine ‘Schunk’ ifadesi kullanılıyor”
Ağırlıklı olarak; imalat sanayii, otomotiv ana ve yan sanayii ile robot entegrasyonu yapan firmalara yönelik hizmet sunduklarını dile getiren Sevim, Schunk’u otomasyon alanında en bilinir yapan ürünün tutucu grubu olduğunu vurguladı. Paralel ya da açılı çalışan, 2-3-4 ya da 6 parmaklı tutucuları ile rakiplerinin önünde yer aldıklarını ileri süren Sevim, sözlerine şöyle devam etti: “Yüksek yoğunluklu çalıştığımız global firmalarda, tutucu yerine ‘Schunk’ ifadesi yerleşmiştir. ‘Makinalarımızdaki Schunk’lar yıllardır sorunsuz çalışıyor’ ifadesi sıklıkla karşılaştığımız cümlelerden biridir.”
Almanya’da 5, İtalya ve ABD’de 1’er adet olmak üzere toplam 7 üretim tesislerinin bulunduğunu açıklayan Sevim, 40’tan fazla ülkede kendi ofisleri ile satış faaliyetlerini yürüttüklerini kaydetti.

“2016’yı hedeflerimiz doğrultusunda kapattık”
Firmaları açısından 2016 yılını değerlendiren Sencer Sevim, “2016, mâlum sebeplerden ötürü bazı yatırım kararlarının ötelendiği bir yıl oldu. Global firmalarda bu durum geçerli olmasa da, firmaların nakit rezervini elinde tutmak istemesi, adımlarını temkinli atmalarına sebep oldu. Genel olarak, bizim gibi parça temin eden firmalarda kasım ve aralık ayları yedek alımlarının arttığı bir dönem olur. Yılın son 2 ayındaki bu hareketlilik ile yılı hedeflerimiz doğrultusunda kapattık” diye konuştu.

“Yeni ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturacağız”
2017’de, ürün gamlarında yer alan, ancak daha önce ağırlık vermedikleri robot aksesuarlarını daha çok uygulamada kullanmak istediklerini açıklayan Sevim, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Söz konusu alanda otomatik el değiştiriciler (Tool Changer) önemli gördüğümüz bir ürün grubudur. Bununla birlikte, sonbaharda bünyemize kattığımız bir Alman firmasının ürünlerini de Otomasyon Fuarı’ndan sonra müşterilerimizle buluşturacağız.”

“Uzun ömürlü ürünler sunuyoruz”
Rakip firmalara göre müşterilerine birçok avantaj sunan bir kuruluş olduklarını öne süren Sevim, “En başta; ürünlerimizin uzun ömürlü olmasını ve rakip ürünlere göre 4-5 kat daha az bakım gerektirmesini ya da hiç bakım gerekmeden ömür boyu çalışmasını buna örnek olarak verebilirim. Bununla birlikte, 2016 yılında ekibimize katılan arkadaşlarımızla birlikte; Ankara, İzmir, Manisa, Konya ve Kayseri gibi illerde bulunan müşterilerimizle daha yakın temas kurduk. Böylece, onların ihtiyaçlarına daha kısa zamanda cevap verebiliyoruz” dedi.

“Sadece ilk yatırım maliyetine göre karar verilmemeli”
Firmaların ürün satın almadan önce yaptıkları en önemli hatalardan birinin, boyutsal olarak aynı görünen ürünlerin kıyaslanması olduğunu aktaran Sevim, şöyle konuştu: “Malzeme yapısı, çalışma prensibi ve bakım periyodu gibi kriterler maalesef arka planda kalabiliyor. Bir diğer konu da, kullanıcıların çoğunlukla ilk yatırım maliyetine göre karar verip, sahip olma maliyetini geri planda bırakmaları. Burada bahsettiğim sadece arızalanan ürünün değişimi değil; bu değişim süresinde harcanan emek ve üretilemeyen ürün adedinden kaynaklanan kayıplar. Schunk olarak, ürünlerimizin farkını anlatırken hep bu noktalar üzerinde durarak, müşterilerimizde farkındalık yaratmaya çalışıyoruz.”

“Kendimizi sürekli geliştiriyoruz”
Müşterilerinin, kendilerini her zaman konunun uzmanı olarak gördüklerini ifade eden Sevim, “Biz de, doğru çözümü sunmak için kendimizi sürekli geliştirmeye gayret ediyoruz. Almanya merkezimizle devamlı iletişim halindeyiz ve onların tecrübelerini ülkemize getirmek konusunda vakit kaybetmiyoruz. Yeni uygulamaları ve sektörel gelişmeleri takip ederek, bu bilgiyi en hızlı şekilde müşterilerimize ulaştırıyoruz” diye konuştu.

“Piyasaya her yıl yeni ürünler sunuyoruz”
Schunk Grubu’nda, her yıl yeni bir ürünün üretim programına eklendiğinin görülebileceğini dile getiren Sencer Sevim, şunları aktardı: “Otomasyon ürün grubunda çalışmaların ‘Co-bot’ olarak tanımlanan insan-robot iş birliğinde ihtiyaç olan tutuculara yönlendiğini söyleyebilirim. Bu ürünlerin endüstriyelleşmesi için biraz daha zamana ihtiyacımız olmakla birlikte, yakın gelecekte iş birlikçi robotların ellerini birer Schunk tutucu olarak görmemiz mümkün.”

“Endüstri 4.0 esnek üretim imkânı sağlayacak”
Endüstri 4.0’ın; birbirleriyle konuşan, kendi üretimini ve hataları izleyen ve ek olarak arızaları oluşmadan tespit edebilen esnek üretim sistemi olduğunu söyleyen Sevim, “Bu yeni endüstri anlayışı için ihtiyaç olan; cihazlar arası haberleşme, üretim adedi ve arıza izleme ile farklı ürünlerin üretiminde, esneklik sağlayan özelliklere sahip ürünler üzerinde çalışılıyor” diyerek sözlerini noktaladı.