Otonom araç çağırma hizmeti için pilot çalışmalar başlıyor

Bosch ve Daimler tarafından yakın bir zamanda duyurulan yüksek derecede ve tam otonom sürüş sağlayan otonom araç çağırma projesinin, 2019’un ikinci yarısında pilot şehir olarak seçilen San Jose’de başlaması planlanıyor.

A+ A-

Silikon Vadisi’nde San Francisco Körfezi’nin Güney kıyısında 1 milyondan fazla kişinin yaşadığı San José, Kaliforniya’nın üçüncü büyük şehri konumunda. Bosch ve Daimler tarafından yakın bir zamanda duyurulan yüksek derecede ve tam otonom sürüş (SAE Seviye 4/5) sağlayan otonom araç çağırma projesinin, 2019’un ikinci yarısında pilot şehir olarak seçilen San Jose’de başlaması planlanıyor. İki şirket, otonom Mercedes-Benz S-Class araçları ile, şehir merkezi ve batı San José arasında kalan San Carlos/Stevens Creek koridorunda seçilmiş bir kullanıcı topluluğuna hizmet sunmayı planlıyor. 20 yıl içerisinde nüfusunun yüzde 40 artması beklenen metropol alanı, artan ulaşım zorluklarıyla karşı karşıya kalacak.
San José Belediye Başkanı Sam Liccardo, “Pilot proje, otonom araçların geleceğin ulaşım ihtiyaçlarını nasıl daha iyi karşılayabileceğini keşfetmek için bir fırsat.” dedi.
Daimler Sürüş Teknolojileri ve Otonom Sürüş Başkan Yardımcısı Dr. Michael Hafner ise, “Uzun yıllardan beri otonom sürüş için çaba harcıyoruz. Bu pilot çalışma ile tamamen otonom araçları, geleceğin mobilite servislerinin kullanıcılarına en iyi şekilde bağlayabilmek için değerli bilgiler elde edeceğiz.” diye konuştu.
Şehir içi ulaşımın yeniden ele alınması gerektiğini vurgulayan Bosch Otonom Sürüş İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Dr. Stephan Hönle de, otonom sürüşün, geleceğin şehir içi trafiğine dair resmin tamamlanmasına yardımcı olacağını ifade etti.

“Hedef; kusursuz bir dijital deneyim sunmak”
Daimler Mobilite Servisleri tarafından işletilen talep üzerine araç çağırma hizmeti uygulamasının; ortak araç paylaşımı (car2go), araç çağırma hizmeti (mytaxi) ve çok modlu platformlar (moovel) gibi mobilite servislerinin birbirlerine akıllı bir şekilde nasıl bağlanabileceğini göstereceğini anlatan yetkililer, şunları aktardılar: “Test operasyonu, yüksek derecede ve tam otonom araçların çok modlu ulaşım ağına nasıl entegre edilebileceği hakkında bilgiler sağlayacak. Buradaki amaç; seçilmiş bir kullanıcı topluluğuna istedikleri alım noktasına otonom araç çağırıp, varmak istedikleri yere otonom olarak gitme fırsatını elde edecekleri kusursuz bir dijital deneyim sağlamak. Bu deneyim, herhangi bir kaza yaşanmaması için sürüşü dışarıdan izleyen ve gerektiğinde araca müdahale eden bir emniyet sürücüsü tarafından takip edilecek.”“Önemli bir yapı taşı olacak”
Şehir içi ortamlarda yüksek derecede ve tam otonom sürüş (SAE seviye 4/5) üzerinde gerçekleştirdikleri ortak geliştirme çalışmaları ile Bosch ve Daimler’in; şehirlerde trafik akışını iyileştirmeyi, yollarda emniyeti artırmayı ve trafiğin gelecekteki hâli için önemli bir yapı taşı sağlamayı hedeflediğini kaydeden yetkililer, “Teknoloji, diğer şeylerin yanı sıra araç paylaşımının çekiciliğini de artıracak. Sürüş emniyetinden taviz vermeden insanların araç içerisinde geçirdikleri zamanı mümkün olan en iyi şekilde kullanmasını sağlayacak ve sürücü ehliyeti olmayan insanlar için yeni mobilite fırsatları sunacak” diye konuştular.

“İki şirketin çalışanları aynı ofis alanını paylaşıyorlar”
Bosch ve Daimler çalışanlarının, Almanya’da Stuttgart bölgesinde ve ABD’de Silikon Vadisi’nde bulunan Sunnyvale civarında olmak üzere iki bölgede, ekipler halinde geliştirme projesi çalışmalarını yürüttüğünü dile getiren yetkililer, konuşmalarına şöyle devam ettiler: “Aynı ofis alanını paylaşmaları nedeniyle, iş disiplinleri arasında hızlı bir iletişim sağlanıyor ve karar alma süreleri kısalıyor. Bununla birlikte çalışanlar, karşılıklı paylaşımlardan elde ettikleri bilgi birikimlerini kendi şirketlerine de taşıma olanağı buluyorlar. Her iki şirketin çalışanları, yüksek derecede ve tam otonom sürüş sistemi için konseptleri ve algoritmaları birlikte geliştiriyorlar. Daimler; otomobile sürüş sistemini, gerekli geliştirme araçlarını, test tesislerini ve test filosu için araçları sağlıyor. Bosch ise; sensörler, aktüatörler ve kontrol üniteleri gibi geliştirme çalışması sırasında belirtilen parçalardan sorumlu. İki kuruluş, testler için kendi laboratuvarlarını ve test ekipmanlarını ve ayrıca Almanya’daki ilgili test konumlarını kullanıyorlar. Kaliforniya Motorlu Araçlar Dairesi’nden 2014 yılında ‘Otonom Araç Test Etme İzni’ aldığından beri Mercedes-Benz, Sunnyvale/Kaliforniya bölgesinde otonom araçları test ediyor. Benzer bir onay, Almanya’da Stuttgart bölgesi için de 2016 yılında alındı. Bosch ise, 2013’ün başında Almanya ve ABD’de halka açık yollarda otonom sürüşü (SAE seviye 3) test eden dünyanın ilk otomotiv tedarikçisi konumunda.”