Nurhan Elbe: “Kaliteden ödün vermeden faaliyetlerimizi sürdürüyoruz”

Seviye şalteri, valf, silindir vb. ürünlerin bir kısmını kendi markası olan Elbe adı altında imal eden Uzay Makina, dünyada önemli bir yere sahip prestijli markaların Türkiye distribütörlüğünü de yapıyor.

A+ A-

Özkan ÖZÇELİK

Pnömatik sistemlerde olan tüm parçaları kapsayan ürünler sunan Uzay Makina, kaliteden ödün vermeden faaliyetlerini sürdürüyor. Seviye şalteri, valf, silindir vb. ürünlerin bir kısmını kendi markası olan Elbe adı altında üreten şirket; dünyada önemli bir yere sahip prestijli markaların Türkiye distribütörlüğünü de yapıyor. Şubeler açmaktan ziyâde bayilikler vermeyi tercih eden kuruluş, aynı zamanda direkt merkezden kargo yoluyla da ürünlerini Türkiye’nin her yerindeki müşterilerine ulaştırıyor.

“Şirketimiz 1978 yılında kuruldu”
Şirketlerinin 1978 yılında Selçuk Elbe, Nurhan Ölçer (sektörde bilinen adıyla Nuri) ve kendisi olmak üzere üç ortak tarafından kurulduğunu dile getiren Uzay Makina şirket ortağı Nurhan Elbe, şöyle konuştu: “Nuri ve Selçuk Bey Karasaban’da çalışıyorlardı ki; kuruluş, sektörde birçok kişi için okul niteliğinde bir işyeriydi. Ben ise, Perşembe Pazarı’nda uzun zaman benim için ‘okul’ diye nitelendirebileceğim bir dönem geçirdim. Kuruluşumuzun ilk yıllarında Nuri ve Selçuk Bey halen Karasaban’da çalışmaya devam ettikleri için, meslek etiği gereği pnömatik ve hidrolik sektöründen ziyâde el aletleri ve kesici takımlar gibi ürünlerin pazarlamasını yapıyorduk. Zamanla ortaklarım, Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdür Cabi Bey’in de izni ile Karasaban End. Chz. A.Ş.’den ayrılıp, kendi işlerinde çalışmaya başladılar. Söz konusu süreçten sonra hidrolik pnömatik sektörüne adım atmaya karar verdik. İlerleyen zamanlarda ise, ihtisaslaşmanın öneminin bilincinde olarak sadece pnömatik sektöründe hizmet vermeye devam etme kararı aldık. Bu karar sayesinde, sektörde öncü kurumlar arasında yerimizi aldık. Kendi imal ettiğimiz ürünlerin yanı sıra, Türkiye pazarında bulunmayan dünyanın kaliteli markalarının distribütörlüğünü de aldık. Bu ürünler günümüzde Türkiye pazarının önemli markaları haline geldiler. Son olarak belirtmek isterim ki; sektörde en çok taklit edilmeye çalışılan kurum Uzay Makina’dır.”

“Elbe markası ile üretim yapıyoruz”
Sundukları ürünlerin pnömatik sistemlerdeki tüm parçaları kapsadığının altını çizen Elbe, “Seviye şalteri, valf, silindir vb. ürünlerimizin bir kısmını kendi markamız olan Elbe adı altında üretmekteyiz. Ürünlerimizin bir kısmını da, dünyada önemli bir yere sahip olan Aignep gibi prestijli markaların Türkiye distribütörlüğünü yaparak müşterilerimize ulaştırıyoruz” diye konuştu.
Elbe seviye şalterlerinin son zamanlarda yoğun olarak talep gören bir ürün olduğuna dikkat çeken Elbe, valf ve silindirlere olan talebin de oldukça yoğun olduğunu açıkladı.

“20 kişiye istihdam sağlıyoruz”
Firmalarının sahip olduğu olanaklar hakkında da açıklamalarda bulunan Elbe, “Üretim yaptığımız atölyemiz, ürünlerimizin pazarlamasını yaptığımız merkez ofisimiz ve depo olarak kullandığımız tesislerimiz bulunuyor. Üç arabamız sürekli hizmet halinde olmakla birlikte, acil durumlar için garajımızda beklettiğimiz motorlarımız da mevcut. İstanbul trafiğinin ve müşteri memnuniyetinin farkında olarak, acil durumlarda ürünlerimizi motorlarla müşterilerimize ulaştırmaktayız. Toplam 20 personelimizle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz” dedi.
Türkiye’de şubeler açmaktan ziyâde bayilikler vermeyi tercih ettiklerini bildiren Elbe, aynı zamanda direkt merkezden de kargo yoluyla ürünlerini müşterilerine ulaştırdıklarının bilgisini verdi.

“Müşteri potansiyelimiz yükselmeye devam ediyor”
2017 yılını sektörleri ve firmaları açısından değerlendiren Nurhan Elbe, geçen senenin ilk çeyreğinde piyasalardaki haraketliliğin yılın diğer üç çeyreğine nazaran biraz daha düşük olduğunu belirtti. Elbe, “Yine de satışlarımız belli standardın altına düşmediği gibi, gün geçtikçe sistemli bir şekilde müşteri potansiyelimiz yükselmektedir. 2018’deki hedefimiz; planlarımız doğrultusunda prensiplerimizden ödün vermeden Uzay Makina’yı daha da ilerilere taşımaktır” diye konuştu.

“Zamanında teslimata büyük önem veriyoruz”
Sektörde faaliyet gösteren diğer firmaları rakipten ziyâde meslektaşları olarak gördüklerini kaydeden Elbe, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Firmamız, kendi farkını prensipleriyle ortaya koymaktadır. Müşterilerimizden ürün siparişi aldığımızda, başlangıçta söylediğimiz gün ve saatte ürünü teslim etmekteyiz. Müşterilerimize ürün satabilmek için gerçekçi tavrımızdan ödün vermiyoruz. Böylece, ticaretimizin sonunda iki taraf da yaptığı işten memnun olmaktadır. Ürünlerimizin kalitesi ile öne çıkıyoruz. Gerek kendi imal ettiğimiz ürünlerde, gerekse ithal ürünlerde fiyattan önce ürünün kalitesine önem veriyoruz. Daha uygun fiyatlarla daha fazla ürün satabilmek için kaliteden ödün vermek gibi bir anlayışa kesinlikle karşıyız.”

“Öncelikle ürünün kalitesine bakılmalı”
Ürün seçiminde dikkat edilmesi gereken konular hakkında konuşan Elbe, “Ürünlerimizin pazarlamasını yaparken gördüğümüz şey, ilk olarak fiyatına bakan müşteri profilidir. Bu tarz müşteriler, bir ürünü almak istiyor ve ilk sordukları soru da ‘fiyatı ne
kadar?’ oluyor. Bunun yanlış olduğunu düşünüyorum. Öncelikle, ürünün kalitesini gerçekten anlamış olmaları gerekiyor. Kaliteden emin olduktan sonra ürünün fiyatı. Tabi ki; fiyat fazla gelebilir, pazarlık yapmak isteyebilir, ancak önce satın alınmak istenilen ürünün kalite standartlarının net bir şekilde anlaşılması gerekiyor” dedi.

“Her zaman müşterilerimizin yanındayız”
Ürünü satın almak isteyen müşterilerine işleri olmasa dâhi her konuda yardımcı olmaya çalıştıklarını vurgulayan Nurhan Elbe, şunları aktardı: “Müşterilerimize; almak istedikleri ürünü nerede ve ne şekilde kullanacakları gibi konularda tavsiyelerde bulunarak, en doğru seçimi yapmalarını sağlıyoruz. Açık konuşmak gerekirse; satış sonrasında ürünlerimizde herhangi bir sorun yaşamadıkları için bizden bir yardım da beklememektedirler. Fakat, müşteri temsilcilerimiz sürekli ziyaretlerde bulunarak onlarla iletişim halinde kalmaktadır.”

“Ar-Ge çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz”
Dijital medya üzerinden sürekli reklam ve tanıtım faaliyetleri yürüttüklerini aktaran Elbe, outdoor reklamcılıkla da markalarını görünür kıldıklarını söyledi. Müşteri temsilcilerinin de, birebir görüşmelerde ürünlerini tanıttıklarını dile getiren Elbe, Ar-Ge faaliyetleri hakkında ise şöyle konuştu: “Ar-Ge çalışmalarımız sürekli devam ediyor. Ekibimizdeki mühendis arkadaşlarımız, güncel gelişmeleri takip ediyor ve belirli stratejiler çizerek bizimle paylaşıyorlar. Biz de, bu stratejiler doğrultusunda gerekli adımları atıyoruz.”

“Prensiplerimizden ödün vermiyoruz”
Uzay Makina olarak, 40 yılı aşkın tecrübeleri, pozitif hizmet anlayışları ve yüzde 99 müşteri memnuniyeti ile prensiplerinden ödün vermeden faaliyetlerini sürdürdüklerinin altını çizen Nurhan Elbe, “Bugüne kadarki meslek hayatımızda, bizimle bir kere çalışanlar daimi müşterilerimiz olmuş ve her konuda bize olan güvenlerini hissettirmişlerdir” diyerek sözlerini noktaladı.