MAN Türkiye bir ilke imza attı

MAN Türkiye’de, 1988 ve sonrası doğumlu Y kuşağı çalışanları, şirketteki üst düzey yöneticilere mentorluk yaptılar. ‘ZaMANe’ adı verilen programın sonunda, X ve Y kuşağının birbirleri ile ilgili algısı etkileyici biçimde değişti.

A+ A-

MAN, her alanda olduğu gibi insan kaynakları konusunda da, çalışanlarının gelişimine yönelik fark yaratan uygulamalarına devam ediyor. 2012’den bu yana mentorluk programı uygulayan MAN Türkiye, geçtiğimiz yıl programı tersine çevirdi. Ankara fabrikasında ‘Tersine Mentorluk’ uygulamasına ‘ZaMANe’ adını vererek yeniden yorumlayan MAN Grubu, Y kuşağındaki genç çalışanlarını uygulamanın merkezine aldı.

İskifoğlu: “İki kuşak arasında köprü kurdu”
Türkiye otomotiv sektöründe bir ilke imza attıklarını söyleyen MAN Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Mustafa İskifoğlu, “İş hayatında kuşaklar arasında köprü kurmada önemli bir yeri olan bu programla birlikte; farklı bakış açıları olan X ve Y kuşağını birbirine yaklaştırmayı, Y kuşağını ve onların beklentilerini doğru anlamayı amaçladık” dedi.
Trendleri yakalamak için alışılagelmiş yöntemlerden ziyâde kendi Y kuşağı çalışanlarından destek almanın en doğru yol olacağını düşündüklerini belirten İskifoğlu, şöyle konuştu: “İşte bu noktada ‘ZaMANe’ programını devreye soktuk. Program süresince alınan geri bildirimlerde, her iki tarafın da hem kendileri, hem de kurumları hakkında daha objektif bir bakış açısı kazandıklarını rahatlıkla söyleyebiliriz.”

“Yeni projelerin ortaya çıktığını gördük”
Program kapsamında, 1988 ve sonrası doğumlu 18 Y kuşağı çalışanlarının, üçer kişilik gruplar halinde MAN Türkiye'deki üst düzey yöneticilerine mentorluk yaptığını bildiren İskifoğlu, “Yapılandırılmış bir gündem ve süre dâhilinde yönetici ve gençleri bir araya getirdiğimiz ‘ZaMANe’ toplantılarından, farklı boyutlar kazanmış yeni projelerin ortaya çıktığını gördük. Birlikte nasıl bir zenginlik yaratabiliriz? Farklılıklara saygı duymayı endüstri kültürü yaklaşımıyla nasıl öğrenebiliriz? gibi düşüncelerle yola çıkarken, Y kuşağının penceresinden; hayata, iş yaşamına ve kendi üretimimize bakmayı denedik. Programımız, bilgi paylaşımından ziyâde iç görü ve bakış açılarını güncelleyen, ortak akıl ve sinerjinin merkezde olduğu bir yaklaşım oldu” diye konuştu.
Program başlangıcında ve sonunda yapılan ön test/son test sonuçlarına bakıldığında; iki kuşağın da birbiri ile ilgili algısının etkileyici bir biçimde değiştiğinin görüldüğünü aktaran Mustafa İskifoğlu, X kuşağı yöneticilerin uygulama sonrasında ‘ilham veren liderler’ olduğuna dair algıda artış gözlemlendiğini anlattı. İskifoğlu, şöyle konuştu: “Ayrıca bu uygulamayla birlikte Y kuşağı çalışanlar; fikirlerinin X kuşağı yöneticileri tarafından önemsendiğini hissettiklerini ifade ettiler. Y jenerasyonu ile ilgili algı ise, ‘sosyal, girişimci, soru soran, özgüvenli ve teknoloji jenerasyonu’ oldukları yönünde ağırlık kazandı.”

“X-Y nesli birbirini daha iyi anladı”
Programın, X-Y neslinin birbirlerini daha iyi anlamalarına imkân tanıdığını kaydeden İskifoğlu, “Ayrıca yöneticiler de, genç kuşakla gerek çalışma hayatında, gerekse de sosyal hayatta nasıl iletişim kurabileceklerini ve onların farklı gelen davranışlarının nedenlerini daha iyi kavrayabilmiş oldular. Gençler de, seansların ardından kişisel olarak kendilerinden önceki jenerasyonla empati kurabildiklerini, iletişim stillerini ve beklentileri anlayabildiklerini belirtiyorlar” diyerek sözlerini noktaladı.