Kanca: “Amerika’yı hedef pazar olarak belirledik”

Üretiminin yüzde 90'ını otomotiv parçaları, yüzde 10'unu da el aletlerinin oluşturduğu Kanca, 50 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Son dönemde Amerika'yı hedef pazar olarak seçen şirket, bu doğrultuda pazarlama ve satış faaliyetleri yürütüyor.

A+ A-

Sabiha TOPRAK/KOCAELİ

Kocaeli'nin Çayırova ilçesinde, Otomotiv ve Yan Sanayi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde (TOSB) faaliyet gösteren Kanca'nın üretiminin yüzde 90'ını otomotiv parçaları, yüzde 10'unu da el aletleri oluşturuyor.
Üretimlerinin yüzde 55'ini doğrudan ihraç ettiklerini söyleyen Kanca Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, dolaylı olarak ise ihracat oranlarının yüzde 75'i bulduğunu aktardı. Başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 50 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Kanca, "Son dönemde Amerika'yı hedef pazar olarak seçtik ve bu doğrultuda pazarlama ve satış faaliyetlerimizi yürütüyoruz. İhraç ettiğimiz ürünler ağırlıklı olarak; motor ve vites kutusu parçaları, şasi parçaları ile demiryolları parçalarından oluşuyor” dedi.

“14 milyon adet parça imal ediyoruz”
Tesislerinde 300 çeşit otomotiv parçası üretildiğini açıklayan Alper Kanca, yılda 14 milyon adet parça imal ettiklerini söyledi. Üretilen parçaların otomotivde emniyeti sağladığını ifade eden Kanca, şöyle konuştu: “Bu ürünler, bir aracın kullanımında hiç hata yapılmaması ve yüksek nitelikli olması gereken parçalar. Motor ve aktarma organlarındaki biyel kolları, krank milleri, çelik piston kafaları, salıncak kolları, dişli parçaları, dizel sistemlere ait enjektör gövdeleri ile dizel ray parçalar, tekerlekleri araca bağlayan ve dönmesini sağlayan poyra ve akson parçaları söz konusu ürünlerden bazıları.”
Türkiye ve Avrupa’da önde gelen OEM’lerle çalıştıklarını dile getiren Kanca, “Türkiye’deki müşterilerimiz Tofaş, Renault, Ford ve Toyota. Avrupa’daki müşterilerimiz arasında ise, Volkswagen, Audi, Porsche, Scania ve Bentley öne çıkıyor. Son dönemde Türkiye ve Almanya’da demiryollarına, tren çeki kancaları başta olmak üzere çeşitli ürünler veriyoruz” diye konuştu.

“Yatırımlarımız planlandığı şekilde sürüyor”
2018’de yüzde 15 büyüdüklerini ve bu yıl da pazardaki güçlü konumlarını sürdüreceklerini kaydeden Kanca, şöyle konuştu: “Yeni tezgah ve modernizasyon yatırımlarımız planlandığı şekilde devam ediyor. Bugüne kadar sürekli yenilikçi bir anlayışla hareket ettik. Üretim teknolojisini yenileyen, modern ve ihtiyaçlara cevap veren bir yaklaşım içinde olduk. Uzun yıllar bir arada çalışmış tecrübeli, konusunu iyi bilen kadromuz da bugünlere gelmemizde önemli bir etken oldu.”
12 yıl önce Almanya’da, 2018’de ise ABD’de bir depoyu faaliyete geçirdiklerini belirten Alper Kanca, “ABD’deki depomuzu daha da geliştirip; müşterilerimize kendi evlerinde hizmet sunarak, pazardaki iş hacmimizi artırmak istiyoruz” şeklinde konuştu.
2018 yılını, müşterilerinin 2020 ve sonrası için planladıkları yeni projelerin numune ve sipariş çalışmalarıyla geride bıraktıklarını söyleyen Kanca, şunları aktardı: “Bunlardan en önemlisi, Renault’nun Bursa’daki fabrikasında üretilecek hibrit motora ait parçaların yerlileştirme çalışması oldu. Diğer taraftan, uluslararası yılın kamyonu seçilen Ford F-Max’ın motor ve vites kutusunda 15’ten fazla ürünümüz kullanıldı.”

“Ciromuzun yüzde 2,5’ini Ar-Ge’ye ayırıyoruz”
Ar-Ge çalışmaları hakkında bilgi veren Alper Kanca, her yıl cirolarının yaklaşık yüzde 2,5’ini Ar-Ge faaliyetlerine harcadıklarını söyledi. Kanca, “Ar-Ge stratejilerimiz arasında, öncelikli olarak Türkiye’de üretilmeyen ithal ürünleri üretmek, müşterimizin taleplerine yenilikçi ve rekabetçi çözümler sunabilmek var. Araç hafifletme amaçlı, yüksek mukâvemetli çelik, alüminyum ve magnezyum alaşımları dövme teknolojilerinin geliştirilmesi için de çalışıyoruz. Sadece otomotiv değil, havacılık alanında da titanyum alaşımlı malzemeleri dövebiliyoruz. Havacılık sanayiinden de ilk siparişleri almaya başladık” diyerek sözlerini noktaladı.