İMDER VE İSDER, UR-GE Projesi ile firmaların rekabet gücünü artırıyor

İMDER ve İSDER, Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle UR-Ge Projesi yürütüyor. Proje kapsamında gerçekleştirilen ilk faaliyet kapsamında katılımcı firmalara yönelik İstanbul’da ‘Stratejik Yönetim Eğitimi’ verildi.

A+ A-

Türkiye İş Makinaları Distribütörleri ve İmalatçıları Birliği (İMDER) ve İstif Makinaları Distribütörleri ve İmalatçıları Derneği (İSDER), Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) Projesi’ni yürütüyor. İlkinin başarıyla tamamlanmasının ardından ikincisi başlatılan projeye katılan firmaların ihracata yönelik faaliyetlerinin yüzde 75’i Ticaret Bakanlığı tarafından destekleniyor. Proje kapsamında gerçekleştirilen ilk faaliyet kapsamında katılımcı firmalara 3-4 Mayıs tarihlerinde İstanbul’da ‘Stratejik Yönetim Eğitimi’ verildi.
Konu hakkında açıklamalarda bulunan yetkililer, “Eğitim; şirketlerin sektörel, konjonktürel ve finansal risklere karşı hazırlıklı olmalarını sağlayacak doğru analiz yöntemleri ile stratejiler geliştirmeleri ve söz konusu stratejileri hedefleri ile ilişkilendirme kabiliyeti sağlamak amacıyla düzenlendi. İki günlük eğitim süresince katılımcı firmalara, örnekler ve uygulamalarla ‘Stratejik Yönetim’ konusu bütüncül bir şekilde aktarıldı. Kurum kültürü bilinci oluşturulmasını da amaçlayan eğitim oldukça ilgi gördü” diye konuştular.

“İlk proje 2017’de başarıyla tamamlandı”
UR-GE Projesi’nin, ihracata yeni başlamış ya da mevcut ihracat kapasitesini geliştirmek isteyen kurumların uluslararası pazarlardaki rekabet güçlerini artırmayı hedeflediğini kaydeden yetkililer, sözlerini şu şekilde sürdürdüler: “İMDER ve İSDER tarafından yürütülen projede, firmaların ihracata yönelik gerçekleştirecekleri faaliyetlerin yüzde 75’i Ticaret Bakanlığı tarafından destekleniyor. UR-GE Projesi’nin birincisi 2017 yılında başarıyla tamamlandı. Projeye katılan üye kuruluşlar; ihracat paylarını artırdılar, farklı coğrafyalarda yeni iş birliklerine imza atıp, ortaklıklar kurdular ve yurt dışı bayiliği açtılar.”“Üye sayısı 12’ye yükseldi”
İlk projeden memnun ayrılan üye firmaların da desteğiyle ikinci UR-GE Projesi’nin hız kesmeden başladığını ifade eden yetkililer, “İMDER ve İSDER, ikinci UR-GE Projesi’nde gücüne güç katarak projenin üye sayısını 12’ye çıkardı. Üç yıllık proje süresince; ortak hedef pazarlara yönelik yurt dışı faaliyetleri gerçekleştirilecek, yurt dışından sektörel satın alma heyetleri Türkiye’ye davet edilecek ve UR-GE üyeleri ile heyet arasında B2B iş görüşmeleri sağlanacak organizasyonlar düzenlenecek” dediler.
UR-GE Projesi’nin; istihdamdan, eğitime, yurt dışı pazarlamadan tanıtım faaliyetlerine kadar birçok konuda üyelerine avantajlar sunduğunun altını çizen yetkililer, sözlerini şöyle noktaladılar: “Proje; üretim yapan firmaların alt yapısını geliştirerek, onları dünya piyasalarındaki rekabete hazır hale getirmeyi amaçlıyor.”