'İhracatın Yıldızları' ödüllerini törenle aldı

TİM’in önderliğinde, Dünya Gazetesi ve DHL Express işbirliği ile Akbank ana sponsorluğunda ve Turkcell’in iletişim sponsorluğunda gerçekleştirilen ‘İhracatın Yıldızları Ödül Töreni’nde, 11 kategoride 22 firma ödüle lâyık görüldü.

A+ A-

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) önderliğinde, Dünya Gazetesi ve DHL Express işbirliği ile Akbank ana sponsorluğunda ve Turkcell’in iletişim sponsorluğunda düzenlenen ‘İhracatın Yıldızları’ yarışmasında kazananlar belirlendi. Türkiye’nin ihracatına yön veren başarılı firmaların ödüllendirildiği ilk ve tek yarışma olan organizasyon, 21 Kasım 2018 tarihinde Ticaret Bakan Yardımcısı Gonca Yılmaz Batur ve Savunma Bakan Yardımcısı Muhsin Dere’nin de katılımıyla 17’nci kez düzenlendi. Ekonomik büyümeye sağladıkları katkıyla takdir toplayan ihracat şampiyonlarının belirlendiği etkinlikte, 298 firma arasından 11 kategoride 22 firma ödüle lâyık görüldü.

Gülle: “Büyük başarılara imza atıyoruz”
TİM Başkanı İsmail Gülle, yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Ticarette korumacılık eğilimlerinin arttığı ve küresel ekonomideki tehditlerin had safhaya ulaştığı dönemlerde bile ülke olarak büyük başarılara imza atıyoruz. Ekim ayında yakaladığımız 15,7 milyar dolarlık rekor ihracat gelecek başarılarımızın da en büyük göstergesi oldu. Şu anki veriler de, kasım ayında yine yüzde 10’un üzerinde bir ihracat artışına işaret ediyor. Ay sonunda da yeni başarılara imza atarak, 170 milyar dolarlık ihracat hedefimize bir adım daha yaklaşmış olacağız. Etkinliğimizde de, bu başarımızın gizli mimarlarını, fark yaratan yıldızlarımızı bir araya getirdik. Geliştirdikleri inovatif ürünleriyle, özgün tasarımlarıyla fark yaratan 22 gizli şampiyonumuza; E-ticaretten hizmet ihracatına, özgün üretimden girişimciliğe 11 farklı kategoride ödüllerini takdim ettik. Ödül törenimiz boyunca, bu firmalarımızın ilham veren hikâyelerini dinleyerek, yeni pazarlara nasıl yelken açtıklarını öğrendik. Tüm firmalarımızın; Ar-Ge’yi, inovasyonu, tasarım ve markalaşmayı ön plana çıkararak, katma değerli üretime ve ihracata odaklanmasını hedefliyoruz. Devletimizin ve milletimizin desteği ile, bu farkındalığa sahip 71 bin ihracatçımız ile omuz omuza 2023 hedeflerimize ulaşacağımıza inanıyoruz.”

Özsan: “İhracatçılara özel ürünler geliştiriyoruz”
‘İhracatın Yıldızları Ödül Töreni’nin 17 yılı geride bıraktığına işaret eden DHL Express Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Özsan ise, “17 yıldır ihracatın şampiyonlarını sahnemizde ağırlıyoruz. Bu ödül töreninde şirketlerimizin başarılarını kutlamanın yanı sıra, ülke ekonomisinin gelişimine olan katkılarını da ödüllendiriyoruz. Çünkü biliyoruz ki; Türkiye’yi dünyaya bağlayan her adım çok değerli. Uluslararası ticarete güç katmak üzere üstlendiğimiz rol; bize Türkiye’nin dünyayla kurduğu ticari bağları daha da güçlendirmek gibi önemli bir sorumluluk yüklüyor. Bunun için; ihracatçılara özel ürünler geliştiriyor, uluslararası ticaretteki son trendleri yakından takip ediyor ve iş ortaklarımıza yol gösterici olmak için çalışıyoruz. Son dönemde hem tüketicilere yönelik olarak, hem de işletmeler arası alanda uluslararası e-ticaret büyük fırsatlar sunuyor. Bu hızlı büyüyen global pastadan Türkiye’deki üreticiler ve girişimcilerin de önemli pay alması mümkün. Türkiye’nin pazarlarını genişletmek, ürün karmasını zenginleştirmek, katma değerli ürünlerin ihracatıyla ekonomik büyümeye çifte katkı sağlamak için çalışan şirketlerimizin bugüne kadar başardıkları, bundan sonrası için de çok önemli ipuçları veriyor” diye konuştu.

Güldağ: “Kazananı çok, kaybedeni yok”
‘İhracatın Yıldızları-Türkiye’nin Gizli Şampiyonları Ödülleri’nin, Türkiye’nin çıtasını yükselten ihracatçılar arasındaki bir yarışma olduğunu aktaran Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ, şunları söyledi: “Etkinlikte; en iyiler, en yenilikçiler, enerjisini akılla birleştirip, ürünleriyle, tasarımlarıyla ve kaliteleriyle dünyadaki rakiplerine fark atanlar ödüllendiriliyor. Bu yarışmanın kazananı çok, kaybedeni hiç yok. Çünkü, ‘İhracatın Yıldızları’ ihracatçılarımızı hem moral, hem de maddi olarak teşvik eden ilk ve tek yarışma. İhracatçılarımız, dünyayı Türkiye’ye yakınlaştırıyorlar. Biz de deyim yerindeyse; ‘dünyayı Türkiye için küçültenleri’ ödüllendiriyoruz.”

Tugal: “Müşterilerimizi destekliyoruz”
Türkiye ekonomisinde sürdürülebilir büyüme ve cari açığı azaltmada ihracatın çok önemli bir yere sahip olduğunun altını çizen Akbank Ticari Bankacılık’tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Tugal, “Türkiye de, rotasını 2023 yılına kadar dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasında yer almaya çevirdi. Ülkemizin bu hedefe ulaşmasında ihracat yapan şirketlerimize çok büyük sorumluluk düşüyor. Bu amaçla biz de Akbank olarak, ihracatçı müşterilerimizi uluslararası rekabette desteklemeye devam ediyoruz. Konvansiyonel ürünlerin yanı sıra; firmaların değişen ve gelişen ihtiyaçları doğrultusunda bilgi ve tecrübemizi finansal gücümüzle birleştirerek, bankamız olanaklarını müşterilerimize kaliteli ve sürekli hizmet anlayışımızla sunuyoruz” dedi.
Akbank olarak; dış ticaret konusunda uzman ve tecrübeli bir ekiple Türkiye genelinde tüm müşterilerinin hizmetinde olduklarını kaydeden Tugal, şöyle devam etti: “Genel müdürlük dış ticaret satış ve ürün ekibimiz ve bölgelerimizde görev alan bölge dış ticaret yöneticilerimiz ile şubelerimizle birlikte, düzenli müşteri ziyaretleri yapıyor ve müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik dış ticaret çözümleri üretiyoruz. Bu sayede, müşterilerimize dış ticaretle ilgili her türlü danışmanlık hizmeti de vererek müşterilerimizin yanında bulunmaya devam ediyoruz.”
2001 yılından bu yana düzenlenen ‘İhracatın Yıldızları-İhracatı Teşvik Ödülleri’ Programı’nın ana sponsoru olduklarını hatırlatan Tugal, “Türkiye ihracatının geliştirilmesi ve artmasına yönelik ihracatçı firmalarımızın ödüllendirilmesi yoluyla da teşvik edilmesini destekliyoruz. Bu vesileyle yarışmasında ödül kazanan tüm firmaları gönülden tebrik ederim” diyerek sözlerini noktaladı.

Yiş: “Milli teknolojilerimizi dünyaya açıyoruz”
Dünyanın ilk dijital operatörü olarak Turkcell’in çeyrek asırlık tecrübesiyle sadece Türkiye ekonomisine değer katmakla yetinmediğini; ayrıca dijital ihracatta da başrolde olduğunu vurgulayan Turkcell Pazarlama Direktörü Ömer Barbaros Yiş ise, “Türkiye’nin verisi Türkiye’de kalsın’ diyerek çıktığımız bu yolculukta Turkcell’in yerli mühendislerinin imza attığı dijital uygulamalarla dünyaya açıldık. Bu yıl başlattığımız ve hızlandırarak sürdürdüğümüz dijital ihracat hamlemiz ile yerli ve milli teknolojilerimizi dünyaya açıyoruz. Türk mühendisleri müthiş işler ortaya çıkarıyor ve bu konuda hiçbir eksiğimiz bulunmuyor. Afrika’dan Karayipler’e, Nepal’den Latin Amerika’ya farklı ülkelerin başta BiP olmak üzere yerli ve milli uygulamalarımıza ilgisi de bu gerçeği ortaya koyuyor. Türkiye’nin yerli ve milli teknolojisinin gücünü dünyaya kanıtladığımız bu süreç, ülkemizin dijital ihracat hacmini de hak ettiği yerlere taşıyacak” dedi.

Toplam 11 kategoride 22 firma ödüle lâyık görüldü
‘İhracat Performans Ödülü’ne, nominal olarak ihracatını geçen yıla göre en fazla artıran firmalar olan Çolakoğlu Metalurji, Tosçelik Profil ve Kaptan Metal lâyık görülürken; Türkiye’den ilk kez ihraç edilen ürünlere imza atan E-Berk, Mogul Tekstil ve Dermokil, ‘Özgün Ürün Şampiyonları’ olarak belirlendi.
- ‘Sınır Tanımayan Şampiyonlar’; Fatinoğlu Holding, Morton Medikal ve Mutlu Makarnacılık en fazla ülkeye ihracat yaparak ve ihraç ürünlerine çeşitlilik katarak ödül kazandı. ‘e-İhracat’ kategorisinde Kaft Tasarım ödüllendirildi. ‘Hizmet Şampiyonu’ kategorisinin kazananı ise VLMedia Yazılım oldu.
Turquality desteğinden faydalanarak yurtdışında ‘Türk Malı’ imajını güçlendiren çalışmalarıyla Bantboru ‘Turquality Şampiyonu’ seçildi. ‘Girişimcilik Şampiyonu’ Vezirköprü Orman Ürünleri, ‘Üniversite-Sanayi İşbirliği Şampiyonu’ Yüksel Tohum olarak belirlenirken; ‘En Çevreci Şampiyon’ Netpak Ambalaj, ‘Ar-Ge Merkezi İnovasyon Şampiyonu’ Tunay Gıda oldu.
‘En Uzun Süreli İhracat Performansı Ödülü’nü Tirsan Kardan kazandı. Ak Değirmen Makina, Akuakare Su Ürünleri, Akbaşlar Tekstil ve Eko Food Gıda ise ‘Özel Ödül’e lâyık görüldü. ‘Jüri Büyük Ödülü’nü ise MİLGEM kazandı.
‘İhracatın Yıldızları’nda ödül alan 22 firmayı; Dünya Gazetesi, DHL Express, Akbank ve Turkcell ayrıca ödüllendiriyor. Dünya Gazetesi’nin tüm kazananlara 1 yıllık ücretsiz abonelik hakkı verdiği yarışmada; DHL Express, üretici-ihracatçı şirketler bazında dereceye giren firmalara yurtdışına ücretsiz gönderi hakkı sunacak. Akbank tarafından Akbank Wings Business Kart avantajları ile birlikte her kategoride ödüle değer bulunan firma, kurum ve kuruluşlara, yurtiçi ve yurtdışı seyahatlerinde kullanılmak üzere; birinciye 150.000 mil puan, ikinciye 85.000 mil puan ve üçüncüye de 45.000 mil puan armağan edilecek.