Otomotiv sektöründe dijital dönüşüm

KoçSistem’in katkılarıyla IDC Türkiye tarafından gerçekleştirilen ‘Geleceğe Hazırlanan Türkiye’deki Otomotiv Şirketleri Dijital Dönüşümün Potansiyelini Nasıl Kullanabilir’ başlıklı çalışmada, otomotiv sektöründeki dijital dönüşüm ele alındı.

A+ A-

KoçSistem’in katkılarıyla IDC Türkiye tarafından otomotiv sektörüne yönelik hazırlanan ‘Geleceğe Hazırlanan Türkiye’deki Otomotiv Şirketleri Dijital Dönüşümün Potansiyelini Nasıl Kullanabilir’ başlıklı araştırma raporu yayınlandı. Türkiye otomotiv sektöründeki dijital dönüşümü ele alan çalışmada, dünyada otomotiv sektöründe yaşanan dijital dönüşüm, söz konusu dönüşümün yolunu açan yeni teknolojiler; nesnelerin interneti, büyük veri ve veri analitiği ile robotik çözümler üzerinden mercek altına alındı. Türkiye’de otomotiv sektöründe yaşanan gelişmeler, mevcut durum ve ihtiyaçların da analiz edildiği raporda, ayrıca IDC Türkiye ofisinin otomotiv sektörüne özel yaptığı araştırma ve anketlerden de çarpıcı sonuçlar paylaşıldı.

Dereci: “Başvuru kaynağı olacak bir çalışma”Rapora ilişkin açıklamalarda bulunan KoçSistem Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Evren Dereci, dünyada ve Türkiye’de tüm sektörlerin çarpıcı bir değişim sürecinden geçtiğini dile getirdi. Dereci, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Devrimsel yenilikleriyle her dönemde üretim başta olmak üzere iş dünyasına liderlik eden otomotiv sektörü de, dijital dönüşümün güçlü etkisinin en hızlı görüldüğü sektörlerin başında geliyor. Bu doğrultuda, IDC Türkiye işbirliği ile otomotiv sektörünün uçtan uca dönüşümünde önemli faydalar sağlayacağına inandığımız bu araştırma raporunun hayata geçmesine katkı sağlamaktan ötürü mutluyuz. Türkiye’de otomotiv sektörünün dijital dönüşümdeki mevcut durumunu gözler önüne sermek, ileride varılacak noktayı ve tüm sektörün dönüşümü için atılması gereken temel adımları göstermek, dönüşüm yolculuğunun farklı aşamalarındaki otomotiv şirketlerine tarafsız bir rehber oluşturmak amacıyla yola çıktık. Bu amaç doğrultusunda, IDC Türkiye analistleri tarafından farklı kurum ve kuruluşlarla görüşülerek hazırlanan çalışmanın, ülkemiz otomotiv sektöründe dijital dönüşüm için önemli bir başucu kaynağı olacağına inanıyoruz.”

Çizmecioğulları: “Doğru bilişim ekosistemi çok önemli”KoçSistem'in katkılarıyla hazırladıkları araştırma raporundan çıkan sonuçlar hakkında açıklamalarda bulunan IDC Türkiye Ülke Direktörü Nevin Çizmecioğulları ise, “Çalışmanın sonuçlarına göre; otomotiv sektörü oyuncuları, dijital dönüşüm ve inovasyon yolculuklarını, ancak doğru bilişim ve yan sanayii ekosistemi ile sağlıklı sürdürebilir, yerel ve global pazarda rekabetçi olabilir ve kârlılıklarını artırabilirler” dedi.

Yol haritası sunuyor
Otomotiv sektöründe, dijital dönüşümü doğru ve güvenilir bir stratejik ortakla hayata geçirmenin verimli ve sonuç odaklı ilerlemek açısından kritik bir öneme sahip olduğunun altını çizen raporda; sektörde ileri teknolojileri temel alan dijital dönüşümün tedarikten perakendeye kadar her alanda gerçekleşmesi gerektiği vurgulandı. Çalışma, otomotiv sektöründe dijital dönüşüm sürecine giren veya söz konusu süreci tamamlama aşamasında olan orijinal parça üreticilerinin (OEM) yanı sıra, otomotiv tedarik sanayii firmalarına, bayi ve distribütörlere yol haritası sunuyor.

Güvenilir bir teknoloji partneri seçilmeli
Zamanında ve bütçeye uygun hızlı kazançlar için güvenilir bir teknoloji partnerinin seçilmesi gerektiği belirtilen raporda, Türkiye’deki otomotiv endüstrisinin; dijital dönüşümü hem yerel, hem de küresel pazarlarda rekabetçi konumda olabilmek için altyapılarını ve süreçlerini güncelleme ve yenileme fırsatı olarak görmesi gerektiğine dikkat çekildi. Raporda şu açıklamalara yer verildi: “Yeni ve ileri teknolojiler, sektördeki değer zincirinin temellerini sarsarak, daha fazla inovasyon, maliyet tasarrufu, verimlilik ve daha iyi bir işbirliği imkânı sunuyor. Bu sayede şirketler, teknolojinin gerisinde kalmayarak rekabet avantajı sağlayabiliyorlar.”

Tüketiciler stile daha çok dikkat ediyorlar
Raporda, otomobil tüketicilerinin artık spesifik özelliklere, stile ve performansa daha fazla dikkat ettiği vurgulanırken; OEM’lerin söz konusu ihtiyaca standart model özelliklerinin üzerinde opsiyonel donanımları artırarak cevap verdikleri kaydedildi. Çalışmada, “Bu durum, OEM’ler açısından süreci daha zorlu hale getirse de, otomotiv tedarikçileri için iyi bir fırsat olarak değerlendiriliyor. Böylece, başarılı bir dijital dönüşüm içerisinde tedarikçiler; tedarik zinciri süreci üzerinden bütün şartları yerine getirerek, OEM için kaliteli çözümleri ve güvenilir stratejik ortaklıkları sayesinde tercih edilen kurumlar haline geliyorlar” ifadeleri kullanıldı.
Müşteri deneyimleri ve talepleri üzerinden şekillenen otomotiv endüstrisinin nihâi tüketiciye ulaşan perakende alanında da dijital dönüşümü gerekli kıldığı değerlendirmesinin yapıldığı raporda, müşterilerin dijital alanda daha sofistike tercihler yapmaya ve araç satın alma deneyimini daha veri odaklı talep etmeye başladıkları dile getirildi.

‘IDC Dünya Dijital Dönüşüm Harcama Rehberi’nde öne çıkan başlıklar:
‘IDC Dünya Dijital Dönüşüm Harcama Rehberi’ne göre, dünyada dijital dönüşüme harcanan paranın 2021 yılı itibariyle 2,1 trilyon dolar değerini geçerek, 2016 ile 2021 yılları arasında pazarı yüzde 17,9’luk bir yıllık bileşik büyüme oranıyla büyütmesi bekleniyor. Çalışmada öne çıkan başlıklar şu şekilde:
- IDC, 2020’nin sonuna kadar bütün üretim tedarik zincirlerinin üçte birinin analitik-güdümlü bilişsel özellikler kullanacağını ve böylece, maliyet verimliliğini yüzde 10 oranında, hizmet performansını ise yüzde 5 oranında artıracağını öngörüyor.
- IDC, 2020 yılına kadar G2000 şirketlerinin yüzde 30’unun ürün yenilik başarısı oranlarını ve organizasyonel verimliliklerini artırmak üzere nesnelerin internetine (IoT) bağlı ürün ve varlıkların dijital ikizlerinden gelen verileri kullanacağını ve buna bağlı olarak yüzde 25’e kadar kazanım elde edeceğini öngörüyor.
- ‘IDC Dünya Çapında Nesnelerin İnterneti Harcama Rehberi’ne göre; üretim operasyonu, dünya çapında 85,7 milyar dolarlık pazar büyüklüğü ile nesnelerin interneti alanında en büyük kullanım alanına sahip.
- IDC’nin tedarik zincirlerindeki dijital dönüşüm hakkında yaptığı bir küresel ankete göre, ankete katılan şirketlerin yaklaşık yüzde 47’si, yeni dijital teknolojileri ve süreçleri hayata geçirebilmek için tedarik zinciri operasyonlarını dönüştürmek amacıyla çoklu BT sistemlerine başvuruyor.
- IDC, 2019 yılına kadar büyük üreticilerin yüzde 75’inin operasyonlarını ve işletme modellerini nesnelerin interneti ve analitik tabanlı durumsal farkındalık ile güncelleyerek, risklerini ve pazarlama süresini azaltacaklarını öngörüyor.
- Raporda paylaşılan IDC’nin ‘2018 Türkiye Otomotiv Endüstrisi Anketi’ne göre;
- Türkiye’deki otomotiv endüstrisi CIO’larının üçte birinden fazlası, IoT’nin gelecek yıllarda işleri değiştirecek güçte bir dönüşüm getireceğini bekliyor.
- Müşteri deneyimlerinin ve memnuniyetinin artırılmasının ve BT operasyonlarının iyileştirilmesinin Türkiye’nin otomotiv endüstrisindeki büyük veri ve analitik yatırımlarının arkasındaki en büyük itici güç olduğu belirtiliyor.
- Türkiye’deki otomotiv endüstrisinin sadece çok küçük bir kısmı IoT ve büyük veri & analitik çözümlerini hayata geçirmiş olsa da, ankete katılanların neredeyse hepsinin 2020’ye kadar söz konusu çözümlere yatırım yapma planları bulunuyor.