Hırdavat sektörü ‘HISİAD’ adı altında dernekleşti

Türkiye'de 14 bine yakın firma ile 8 milyar dolar büyüklüğe ulaşan hırdavat sektörü, ‘HISİAD’ adı altında dernekleşerek güç birliği yaptı. Hırdavat Sanayici ve İşadamları Derneği’nin ilk Başkanı da Çetin Tecdelioğlu oldu.

A+ A-

Türkiye'de 14 bine yakın firma ile 8 milyar dolar büyüklüğe ulaşan hırdavat sektörü güç birliğine gitme kararı aldı. Sektör, Hırdavat Sanayici ve İşadamları Derneği (HISİAD) olarak dernekleşirken, HISİAD’ın ilk Başkanı da Çetin Tecdelioğlu oldu.
Hırdavat Sanayici ve İşadamları Derneği'nin kuruluş toplantısında konuşan Tecdelioğlu, global firmaları da içlerine alarak yeni bir güç birliğine gittiklerini söyledi. Hırdavatın çok geniş kapsamlı bir sektör olduğuna işaret eden Tecdelioğlu, 13 bin 942 firmanın faaliyet gösterdiği sektörün, yan sanayi ve bağlantılı sektörlerle 1 milyon kişiye istihdam yarattığını belirti.

“Sektör, 2018’de 4,08 milyar dolarlık ihracat yaptı”
Hırdavat Sanayici ve İşadamları Derneği'ne sadece sanayicileri ve üreticileri değil; aynı zamanda dağıtıcıları, satıcıları, distribütörleri ve işin esnaflığını yapan iş insanlarını da almak istediklerini kaydeden Tecdelioğlu, sektör hakkında ise şu bilgileri paylaştı: “Hırdavat sektörü geçtiğimiz yıl 4,08 milyar dolar değerinde ihracat yaptı. Türkiye’nin ihracatında en önemli ve en katma değerli ihracat kalemlerinden biri konumundayız. İhracat birim fiyatımız kilogram başına 3,62 dolar. Sektör söz konusu dönemde 3,99 milyar dolarlık da ithalat gerçekleştirdi. Cari açık vermiyoruz; ama çok yakınız. Bunu artıya geçirmemiz, açık ara cari fazla veren bir sektör olmamız lazım. Bunun için de, biraz daha yerli ve milli odaklı çalışmalıyız."
Türkiye'nin hırdavat sektöründe önemli bir yerinin olduğunu kaydeden Tecdelioğlu, "Örneğin; çivide dünya ortalamasında 14., Avrupa'da yedinciyiz. Bakır boru parçalarında dünyada yedinci, Avrupa’da beşinci sıradayız. Alüminyum boru parçaları ve alüminyum aksesuarlarında da Avrupa'da beşinci sıradayız. Biz, tüm bu sektörlerde ilk ikiye oynamak istiyoruz. Bunun için de; hangi ülkelerde fırsatlar var, öncelikli ülkeler nereler, hangi bölgelere mal satabiliriz, ihracatımızı nasıl artırabiliriz? gibi konulara büyük önem vereceğiz. Derneğimizin en önemli amaçlarından birisi de bunlar” diye konuştu.

“Temsil gücümüz artacak”Sektörün en büyük eksiklerinden birinin ciddi bir fuar olduğunu vurgulayan ÇetinTecdelioğlu, şöyle konuştu: "Uluslararası bir fuarın Türkiye ayağının getirilmesi gerek. Biz bunu bağlantı elemanları sektöründe başardık. Fastener Fair Fuarı; uluslararası bir etkinlik. Bunun bir bacağını İstanbul’a getirdik. Hırdavatta da, Köln’de düzenlenen Eisenwaren Messe dünyanın en büyük global hırdavat fuarlarından biri. Dernek olarak temsiliyet gücümüzle Türkiye’de hırdavat sektörünün yüzde 70-80’ini temsil eden bir güç olursak, o fuarın Türkiye’ye gelmemesi imkânsız. Biz söz konusu fuara gittiğimizde iyi bir yer ve salon alma gücümüz artacak. Bunların hepsi temsil gücü ve ilişkilerimizle olacak. Ayrıca, yurtdışındaki B2B organizasyonlara ve UR-GE çalışmalarına da büyük önem vereceğiz.”