Hidrokon, HİMA ile sektörün bilgi ihtiyacını karşılıyor

Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde toplam 46 bin metrekarelik alana sahip fabrikada 250’den fazla personelle üretim yapan Hidrokon, Hidrokon Mühendislik Akademisi ile de sektörün bilgi ihtiyacını karşılıyor.

A+ A-

KONYA/DÜNYA

1993'te kurulan ve bu yıl 25. yılını kutlayan Hidrokon, Orta Doğu ve Doğu Avrupa’nın en büyük vinç üreticisi konumunda. Yatırımlarını aralıksız bir şekilde sürdüren firma, kupa arkası olarak bilinen makina grubunda seri üretime geçerek, maliyet avantajı elde etti. Maliyet avantajını kâr hanesine değil, sektörün yatırım avantajını artırmak için doğrudan satış fiyatlarına yansıtan şirket, kurduğu Hidrokon Mühendislik Akademisi (HİMA) ile de sektörün bilgi ihtiyacını karşılıyor.
25 yıl önce 300 metrekarelik bir alanda 6 kişiyle faaliyetlerine başladıklarını aktaran Hidrokon’un Pazarlama Yöneticisi Esat Kütükcü, şu anda Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde toplam 46 bin metrekarelik alana sahip fabrikada 250’den fazla personelle üretim yaptıklarını söyledi.

“Pazardaki liderliğimizi koruyoruz”Orta Doğu ve Doğu Avrupa’nın en büyük vinç üretim tesisine sahip olduklarının altını çizen Kütükcü, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Kurulduğumuz günden bu yana 4 bin 700 adet makinayı sektöre kazandırarak, Türkiye pazarında liderliğimizi koruduk. Ürünlerimize talep de her geçen gün artıyor. Bu talebi karşılayabilmek için; sabit maliyetlerimizi koruyarak pazarın kupa arkası olarak tanıdığı makina grubumuzda 2017 sonunda seri üretime geçtik. Yapılan iyileştirmelerle üretim adedimizi yüzde 50 artırmayı başardık.”

“Maliyet avantajını müşterilerimize yansıttık”
Yapılan iyileştirmelerle elde edilen maliyet avantajını kârlılıkta tutmak yerine doğrudan müşterilerine yansıttıklarını ifade eden Kütükcü, “Bizim en büyük değerimiz insanın kendisi. Müşterilerimizle birlikte büyüyoruz. Çünkü, Hidrokon 25. yılına müşterileri, çalışanları ve tedarikçileriyle ulaştı. Tüm bu paydaşların eşleri ve çocuklarıyla beraber 10 bin kişilik kocaman bir aileyiz. İşte bu ailenin en önemli değeri insandır ve bu bizim birinci önceliğimizdir. Her yatırımımız ve her faaliyetimiz tüm paydaşlarımıza kazandıracak şekilde, çok yönlü fayda modeliyle planlanmaktadır” diye konuştu.

“İlk ihracatımızı 2009’da yaptık”
İlk ihracatlarını 2009 yılında Hindistan’a gerçekleştirdiklerinin bilgisini veren Esat Kütükcü, “Hidrokon olarak, bugüne kadar 29 farklı ülkeye ihracat gerçekleştirdik” dedi.
Toplam satışlar içerisinde ihracatın payının yüzde 10 civarında olduğunu dile getiren Kütükcü, söz konusu oranı yüzde 40’a çıkarmayı hedeflediklerini de vurguladı. Kütükcü, Hidrokon’un eğitime ve insana verdiği önemi ise şu sözlerle özetledi: “İnsan kaynağımızı geliştirmek bizim en önemli önceliklerimiz arasında. Bu amaçla Hidrokon Mühendislik Akademisi’ni kurduk. Ar-Ge birimimiz yönetiminde gerçekleştirilen bu çalışma ile, bizlerin ve sektörün ihtiyacı olan bilgileri; alanında otorite akademisyenlerden, sektör profesyonellerinden direkt alabileceği, dikey uzmanlaşma sağlayacak mühendislerle buluşturuyoruz. Sadece Hidrokon’un değil, Konya'nın hizmetinde olan bir sosyal sorumluluk projesi olan HİMA, geleceğimiz için kalbi bir sorumluluğu üstlendi.”