Hasan İlhan: “Öncelikli hedefimiz müşteri memnuniyeti”

Genel anlamda endüstriyel üretim yapan tüm firmalara hizmet veren Servosteel, satış rakamlarının özellikle son iki yıl içerisinde ciddi bir artış göstermesi nedeniyle yıllık makina imalat kapasitesini 250 adede kadar yükseltti.

A+ A-

Özkan ÖZÇELİK

Bin 500 metrekarelik alana kurulu tesislerinde faaliyetlerini sürdüren Servosteel, 2013 yılında DES Sanayi Sitesi içerisinde pres besleme sistemleri sektöründe makina imalatı yapmak amacıyla kuruldu. Çok geniş bir yelpazede hizmet sunan şirketin başlıca faaliyet alanlarını; otomotiv, beyaz eşya, güneş enerji sistemleri, prefabrik yapılar ve havalandırma sistemleri oluşturuyor. Yaptığı yatırımlarla birlikte yurtdışı piyasalarında da adından söz ettirmeye başlayan kuruluş, toplam 30 kişiyi istihdam ediyor.

“Pres besleme sistemleri üretiyoruz”
Genel isim olarak pres besleme sistemleri üretimi yaptıklarını ifade eden Servosteel firmasının sahibi Hasan İlhan, “Üretimimiz içerisinde; servo sürücüler, doğrultmalı servo sürücüler, hidrolik ve mekanik rulo açma makinaları, asma tavan hatları, boy kesme hatları, dilme hatları ve isteğe bağlı özel projeler bulunuyor” diye konuştu.
Genel anlamda endüstriyel üretim yapan tüm firmalara hizmet verdiklerinin altını çizen İlhan, “Özellikle yoğun olarak üretim yaptığımız alanları; otomotiv, metal dış cephe iskeleleri, beyaz eşya, elektrik panoları ve panelleri, güneş enerji sistemleri, dalgıç motorlar, çelik raf, prefabrik yapılar, havalandırma sistemleri ve karayolları levha malzemeleri olarak sıralayabiliriz” diye konuştu.
Pres besleme sistemlerinin avantaj ve verimliliğinin Türkiye’de ve dünyada yeni yeni anlaşılmaya başladığını aktaran İlhan, bu yüzden ürünlerinin tamamının yoğun ilgi gördüğünü ifade etti. İlhan, özellikle doğrultmalı servo sürücü gruplarının son dönemde çok talep gördüğünün altını çizdi.

“Üretim kapasitemizi artırdık”
Bin 500 metrekarelik bir alana kurulu olan tesislerinde hizmet verdiklerini bildiren İlhan, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Dudullu DES Sanayi Sitesi içerisinde yaklaşık 4 yıldır faaliyet gösteriyoruz. Satış rakamlarımızın özellikle son 2 yıl içerisinde ciddi artış göstermesi nedeniyle yıllık makina imalat kapasitemizi 250 adede kadar yükselttik. Özellikle son yıl yaptığımız yatırımlarla birlikte, yurtdışı piyasalarında da adımızdan söz ettirmeye başladık. Toplam 30 kişilik kadromuzla; üretim kalitesi açısından profesyonel, ancak bir o kadar da aile bağları ile birlikte birbirine bağlı bir ekiple çalışıyoruz.”
Aylık 12-13 milyar dolar olan Türkiye ihracat rakamından endüstriyel makina üretiminin yaklaşık 1 milyar dolarlık bir pay aldığını ifade eden İlhan, otomotivden sonra Türkiye ihracatının en önemli kalemi olan bir sektörde faaliyet gösterdiklerini belirtti. Yıllık olarak kendilerine koydukları bir pazar payı hedeflerinin olmadığını kaydeden İlhan, ancak ihracatın cirolarındaki oranını yüzde 70 seviyelerine çıkarmayı amaçladıklarını dile getirdi.

“Yurtdışı fuarlarına da katılıyoruz”
İhracat rakamlarının özellikle son 2 yıl içerisinde hızlıca artmaya başladığına dikkat çeken Hasan İlhan, şöyle devam etti: “Aslında şirketin ilk kuruluşundan itibaren ihracat odaklı çalışmalarımız oldu. Bir bakıma altyapımızı oluşturduk. Sahip olduğumuz sertifikalar sayesinde kaliteli üretimimizi tüm dünyaya yansıtabiliyoruz. Son 1 yıl içerisinde olmak üzere; Almanya-Stutgart/BlechExpo Makina Fuarı, 17. İran/Tahran Makina Fuarı, Polanya Makina Fuarı ve STEELfab-B.A.E Fuarı’na katılarak, tüm dünyaya kendimizi göstermeyi amaçlıyoruz. Özellikle ihracat açısından önemli olan söz konusu fuar katılımları ile birlikte, ihracatın toplam ciromuz içerisindeki payını ilk etapta yüzde 50, sonrasında da yüzde 70 oranlarına çıkarmayı hedefliyoruz.”

“Müşteri odaklı çalışmak en büyük farkımız”
Firmalarını rakiplerinden ayıran en önemli özelliğinin; zamanında, kaliteli ve uygun fiyata ürettikleri makinalar olduğunu ileri süren İlhan, “Kârlılıktan ziyâde müşteri kazanma ilkesi ile çıktığımız bu yolda hızlı adımlarla ilerliyoruz. Yine müşteri memnuniyeti adına tahminimce hiçbir firmada olmayan bir teknik servis ve destek departmanımız var. 2 kişilik bir ekipten oluşan bu departmanımız, sadece satış sonrası oluşacak problemlerle ilgili olarak 7/24 hizmet veriyor. Müşterilerimizden de, bu departman ve çalışma ile ilgili olumlu geri dönüşler alıyoruz. Biliyoruz ki; mutlu 1 müşteri yeni 10 müşteri anlamına geliyor. Çok şükür ki; bu inancımızın ve hedefimizin de meyvelerini toplamaya başladık. Yani, genel olarak bizi diğer firmalardan ayıran en önemli özelliğimizin müşteri odaklı çalışmak olduğunu söyleyebilirim” diye konuştu.

“Müşterilerimize en doğru ürünü sunuyoruz”
Müşterilerine satış öncesi ve sonrasında verdikleri destekler hakkında da açıklamalarda bulunan İlhan, konu hakkında şöyle konuştu: “Satış öncesinde müşteri talebini anlamak bizim açımızdan büyük önem taşıyor. Fiyat olarak yüksek değerde ürünler sattığımız için müşteri talebini anlamak ve fiyat-performans bazında en doğru ürünü sunmak çok önemli. Bunun için, satın alma öncesinde mutlaka müşteri ziyareti yapıp, kendi yerlerinde tespitlerde bulunuyoruz. Müşterimizin talebini yüzde 100 doğru şekilde anlamak için çok dikkatli çalışıyoruz. Hizmet verdiğimiz sektörlerde zamanın çok değerli olduğunun farkındayız ve zamanında teslim bizim olmazsa olmazlarımızdan. Termin sürelerini satış öncesinde tespitler ile doğru vererek yine bir adım öne çıkıyoruz. Satış sonrasında yapmış olduğumuz kurulum ve eğitimler yine fark yarattığımız özelliklerimizden. Aynı şekilde, satış sonrasında garanti verdiğimiz 2 yıl ve sonrasında da, müşterilermizin destek ihityacı olduğu her dönemde maksimum 2 gün içerisinde verdiğimiz servis hizmeti ile ayrıştığımızı düşünüyorum.”

“Tanıtım faaliyetlerimizi aralıksız sürdürüyoruz”
Devamlı çalışan bir satış ekiplerinin olduğunu ifade eden Hasan İlhan, satış ekiplerini yurtiçi satış ve yurtdışı satış olarak ikiye böldüklerini aktardı. Yurtiçi pazarı için devamlı müşteri ziyaretleri ile ürünlerinin tanıtımlarını yaptıklarını aktaran İlhan, “Genel olarak satışlarımız daha önce bizden alım yapmış olan müşterilerimizin referansları ile ilerliyor. Yani her müşterimiz bize yeni müşteriler kazandırıyor. Aynı şekilde, yurtiçinde katıldığımız fuarlar ile de satış pazarlama aktivitelerimizi destekliyoruz” dedi.
Yurtdışı satış için oluşturdukları ekiple birlikte sürekli pazar araştırması yaptıklarının bilgisini veren İlhan, şunları aktardı: “Bu yıl sonu ve 2018 yılı ilk çeyreğinde toplam 4 adet yurt dışı fuarına katılacağız. Söz konusu fuar katılımları ile yurtdışındaki bilinirliğimizi ve müşteri sayımızı artırmayı planlıyoruz.”
Yurtdışındaki satış/servis bayi sayılarını da artırdıklarını anlatan İlhan, “Şu anda; İtalya, İran, Sırbistan, Almanya, Ukrayna ve Romanya’da olmak üzere toplam 6 adet yurt dışı satış/servis bayimiz bulunmaktadır. Bu bayiler, yurtiçi pazarda olduğu gibi günlük ziyaretlerle yurtdışı firmaların ziyaretlerini de yapıyorlar” diye konuştu.
Ar-Ge ile ilgili çalışmalar için ayrı bir departmanlarının bulunduğunu ve Ar-Ge çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerini anlatan İlhan, özellikle yazılım konusunda yaptıkları çalışmalar olduğunun altını çizdi.

“Türkiye fiyat avantajı ile öne çıkıyor”
Sektörün genel durumu hakkında da değerlendirmelerde bulunan İlhan, şöyle konuştu: “Pres besleme sistemleri ilk olarak İtalya önderliğinde, sonrasında ise Almanya ve Amerika’da hızlıca gelişmiş ve dünyaya yayılmış bir sektör. Şu anda dünyanın her bölgesinde pres besleme sistemleri üretimi yapılıyor. Türkiye, dünya pazarında fiyat avantajı ile ön plana çıkıyor. Fiyat avantajının yanına kaliteli üretimi de eklersek, bu sektörde dünyanın sayılı ülkelerinden biri olacağımızı düşünüyorum. Aynı şekilde, yabancı ülkeler ile yapmış olduğumuz serbest ticaret anlaşmalarının sayılarının artırılması da ihracatımızı olumlu yönde etkileyecektir.”
Sektörde yaşanan en önemli sorunun nitelik eleman eksikliği olduğunu ifade eden Hasan İlhan, “Ne yazık ki gençler, küreselleşen dünya içerisinde bu tarz işleri yapmaktan kaçınıyorlar. Bu yüzden, en büyük sıkıntıyı nitelikli çalışan bulmak konusunda yaşıyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.