Gider: “Yüksek katma değerli ihracat gerçekleştiriyoruz”

23 ülkeye ihracat gerçekleştiren, otomotiv ve dayanıklı tüketim ürünleri sektörlerinde önem taşıyan boru sistemlerinin dünyadaki en büyük 5 üreticisinden biri olan Bantboru, 2018’de bir önceki yıla göre yüzde 34 büyüme başarısı gösterdi.

A+ A-

2017’de, bir önceki yıla oranla yüzde 30 düzeyinde bir büyüme ile yaklaşık 152 milyon TL’lik ciroya ulaşan Bantboru, 2018’de söz konusu rakamı ihracatın da katkısıyla yaklaşık 204 milyon TL’ye yükseltti.
Konu hakkında açıklamalarda bulunan Bantboru Yönetim Kurulu Başkanı Siracettin Gider, “İSO İkinci 500 sıralamasında 2018 yılında 46 sıra birden yükselerek 430. sırayı alan şirketimiz, 2019 ve sonrasında güçlü büyümesini sürdürmeyi, 50. yılını kutlayacağı 2022 itibarıyla küresel otomotiv pazarındaki payını iki katına çıkarmış olmayı hedeflemektedir” dedi.
Türkiye’nin yüksek katma değerli ihracatçıları arasında yer aldıklarını vurgulayan Gider, şöyle konuştu: “2018 yılı itibarı ile şirketimizin ihraç ettiği ürünlerin kilogram fiyatı 6,37 dolar düzeyinde. Ülkemizin ihracat ürünlerinin kilogram başına ortalama fiyatı ise 1,27 dolar civarında.”

“Küresel pazar payımızı ikiye katlayacağız”
Küresel otomotiv pazarındaki paylarını yüzde 8 seviyesine çıkarmaya hazırlandıklarını ifade eden Gider, “BMW, Ford, Mercedes, Renault ve Peugeot-Citroen gibi küresel otomotiv üreticilerinin, yeni nesil elektrikli otomobiller de dâhil olmak üzere en önemli programlarında iş ortağıyız. 2019 yılında devreye almış olduğumuz yatırımlarımız, şirketimizin yıllık üretim kapasitesini 80 milyon metre düzeyine çıkaracak. Bunun yanı sıra, OEM’ler için kullanılmak üzere son teknoloji yeni otomasyon sistemleri yatırımları da gerçekleştirdik. Hâlihazırda ciromuzun yüzde 85’ini oluşturan otomotiv sektöründe, yüzde 4 olan küresel pazar payımızı da ikiye katlayacağız. 2022 yılı itibarı ile, dünyada üretilen her 100 araçtan 8’inin yakıt, fren ve debriyaj gibi kritik sistemlerinde Bantboru imzası yer alacak” diye konuştu.
Kalite, rekabetçilik ve gelişimin her zaman ön planda olduğu küresel otomotiv ve beyaz eşya endüstrilerinde, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen üreticilerinin ürün kalitesi ve güvenilirliğine katkı sağladıklarını savunan Siracettin Gider, şöyle devam etti: “Her biri bir dünya devi olan müşterilerimizle yeni bir araç projesi için görüşmeler yaparken; henüz tasarım aşamasında olan, ancak 2 ilâ 4 yıl içerisinde dünya yollarında olacağı kesinleşmiş bir aracın, güvenlik ve performansla ilgili kritik sistemlerine ürün sağlıyoruz. Ürün tasarımımız, aracın tasarımına entegre oluyor.”

“23 ülkeye ihracat yapıyoruz”
2017’den beri Turquality® Marka Destek Programı kapsamında yer aldıklarını hatırlatan Gider, farklı coğrafyalarda 23 ülkeye ihracat gerçekleştiren şirketlerinin, Turquality® marka destek programının da katkısıyla, küresel ayak izini büyütmeyi ve hedef pazarlarda sürdürülebilir ihracat büyümesini hedeflediğini anlattı. Gider, “Dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden birine sahip olan Hindistan, stratejik hedef olarak belirlediğimiz pazarlar arasında. Teşvik ve alt yapı yatırım projelerinin, ülkenin küresel üreticiler için bir üretim üssü haline gelmesini sağlaması bekleniyor. Hindistan’da ilk satışlarımızı gerçekleştirdiğimiz 2018’de, ülkenin en önemli otomotiv buluşması Auto Expo 2018 Fuarı’nda yerel iş ortağımızla birlikte yer aldık. Devamında, potansiyel iş ilişkilerini arttırabilmek adına 23-27 Ekim 2018’de Uludağ İhracatçılar Birliği’nin düzenlediği Hindistan Ticaret Heyeti’ne katıldık ve yerel firmalarla görüşmelere başladık. Hindistan pazarını daha iyi tanımak ve pazara giriş yapabilmek hedefiyle ülkenin önde gelen firmaları ile imzaladığımız iş birliği anlaşması kapsamında, 2018’de ürün sevkiyatına başladık. Yakın geleceğin önemli otomotiv pazarlarından biri olacak olan Hindistan’da, üretici iş birlikleriyle büyümeyi hedefliyoruz. Hindistan’da üretim yapan Daimler (Mercedes), Renault ve Suzuki gibi uluslararası OEM’lerin yanı sıra, yerel üretim yapan Maruti, Leyland, Tata, Mahindra gibi OEM’lerle iş birlikleri geliştireceğiz.”