Ford Otosan ve AVL, taşımacılık sektöründe yeni bir sayfa açacak

Ford Otosan ve AVL, tam otonom sürüşe giden yolda Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek Platooning teknolojisi alanında işbirliği yapacak. Söz konusu anlaşma ile iki şirketin yetenek ve tecrübesinin bir araya getirilmesi hedefleniyor.

A+ A-

Ford Otosan ve AVL taşımacılık sektöründe ağır ticari araçlara otonom sürüş yetkinlikleri kazandıracak Platooning (otonom konvoy) teknolojisine geçiş konusunda önemli bir anlaşma imzaladı. Ford Otosan ile AVL’nin yeteneklerini ve tecrübesini bir araya getiren işbirliğinin imza törenine Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak Gökçelik ile AVL Başkan Yardımcısı Lukas Walter katıldı. Ford Otosan’ın Sancaktepe’deki Ar-Ge merkezinde düzenlenen ortak basın toplantısında duyurulan anlaşmayla, yaklaşık 3 yıl sürecek işbirliği kapsamında iki köklü firma otomotiv teknolojileri ve mühendislik alanlarındaki deneyimlerini bir araya getirerek yenilikçi ‘Platooning’ teknolojisi üzerine çalışacak.
Otonom sürüş teknolojileri alanında yetkinlikler geliştirilmesine katkı sağlayacak işbirliğinin birinci aşaması 2019’un ilk yarısında tamamlanacak. Ar-Ge işbirliği kapsamında, Ford Otosan ürün geliştirme birimleri ile AVL’nin Türkiye ve Almanya’daki mühendislik ekipleri AVL Araştırma ve Mühendislik Türkiye ve AVL Software and Functions GmbH birlikte çalışacak. Ağır ticari araç segmentinde tam otonom araca giden yolda en önemli adımlardan biri olacak Platooning teknolojisiyle, uzun yol taşımacılığı yapan ağır ticari araçların operasyonel verimliliğinin artırılması hedefleniyor.

Gökçelik: “2025’ten itibaren yaygınlaşacak”
Platooning teknolojisinin 2025 yılından itibaren ağır ticari araç segmentinde yaygınlaşmasının beklendiğini aktaran Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak Gökçelik, “Yaklaşık 20 yıldır ortak mühendislik çalışmaları yürüttüğümüz AVL ile yeni teknolojiler geliştirmek ve uygulamak amacıyla yeni bir işbirliğine daha imza atıyoruz. Platooning teknolojisi ile şehirlerarası taşımacılık yapan ağır ticari araçların seyir halinde birbirlerini yakın mesafeden takip edebilmeleri sayesinde, yakıt tüketimi ve karbon emisyonları ciddi oranda azalacak. Böylece, işletme maliyetleri de düşürülmüş olacak. Bu açıdan bakıldığında Platooning sadece karayolu taşımacılığında operasyonel verimi arttırmakla kalmayacak, güvenlik konusunda da önemli bir rol oynayacak. Söz konusu teknoloji; araçlar arası haberleşme teknolojisi sayesinde ortalama bir sürücüye göre daha hızlı ve güvenilir eylemleri mümkün kılacak, böylece daha emniyetli bir sürüş sağlayacak” dedi.

“Yeni bir ivme kazandıracak”
Platooning’in; uluslararası taşımacılık faaliyetlerinde filolara önemli verimlilik sağlayarak, Ford Trucks markalarının uluslararası pazarlardaki büyümesine yeni bir ivme kazandıracağını söyleyen Gökçelik, konuşmasına şöyle devam etti: “Dünya çapında rekabet gücümüzü artıracak, Türkiye’de bir ilk olarak hayata geçireceğimiz bu Ar-Ge projesi, otonom sürüş teknolojileri konusunda ülkemize ayrıca katma değer ve mühendislik bilgisi de kazandıracak. Ford Otosan’ın yarım asrı aşan kamyon üretim ve geliştirme tecrübesi ile AVL’nin sahip olduğu güç aktarım sistemleri birikiminin bir araya gelmesi, projenin başarısına önemli bir katkı sağlayacak.”Walter: “Önemli bir adım”
Anlaşmanın önemine değinen AVL Başkan Yardımcısı Lukas Walter ise, Türkiye’de otomotiv sanayiinin öncü şirketi olan Ford Otosan ile yapılan işbirliğinin, ağır ticari araçlara tam otonom yetkinlikler kazandıracak teknolojilerin geliştirilmesi konusunda önemli bir adım olduğunu dile getirdi. Walter. şöyle konuştu: “Ford Otosan ile gelişmiş otonom sürüş teknolojilerine sahip ağır ticari araçlar geliştirme yolunda önemli bir anlaşma imzaladık. Bu işbirliğinde, 2018 yılı Hannover IAA Fuarı’nda ‘Uluslararası Yılın Kamyonu’ (ITOY) ödülü sahibi F-MAX üzerinde çalışacağız. Ford Otosan ürün geliştirme birimleri ile AVL’nin Türkiye ve Regensburg-Almanya’daki mühendislik ekiplerinin ile bir araya geldiği bu işbirliği, Türkiye'de bu alandaki ilk örnek. Bu son teknoloji ürünü kamyon ile Platooning teknolojisi birleştiğinde, taşımacılık sektöründe önemli yakıt verimliliği iyileştirmeleri ve maliyet tasarrufu sağlanacak. Bu işbirliğini gelecekteki otonom sürüş teknolojilerine doğru gerçekçi bir adım olarak görüyoruz.”

“Bu teknolojiyi daha fazla geliştirebiliriz”
Platooning teknolojisinin mevcut gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) teknolojilerinin hızlı bir gelişimi olduğuna değinen Lukas Walter, “Devam eden araştırmalarımız, 3 kamyonun dâhil olduğu bir konvoyda, Platooning teknolojisinin uzun mesafede kamyonların yakıt tüketimini yüzde 8 ilâ yüzde 15 oranında azalttığını göstermektedir. Trafikte güvenliği artırmak ve karbon emisyonlarını azaltmak için bu teknolojiyi daha fazla geliştirebiliriz.”
AVL'nin global know-how birikimi ile işbirliğine katkıda bulunacağının altını çizen Walter, şirketlerinin güç aktarım sistemleri geliştirilmesindeki liderliğini uzun yıllardır sürdürdüğünü anlattı. Walter, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Son yıllarda da AVL, otonom sürüş teknolojilerine yönelik elektronik kontrol sistemleri de dâhil olmak üzere, gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) için teknolojilerin ve metodolojilerin geliştirilmesinde önemli bir oyuncu olarak yerini almıştır. AVL'nin Regensburg-Almanya'daki araç kontrol teknolojileri yetkinlik merkezi, bu alanlardaki küresel uzmanlığı ile bu işbirliğine katkıda bulunacaktır. Bu işbirliğinin çıktıları, gelecekte ticari bir çözümün temelini oluşturabilir.”