Ford, 3D baskı ile otomobil parçaları üretimi için testlere başladı

3D baskı teknolojileri konusunda dünyanın öncü şirketleri arasında yer alan Stratasys ile iş birliği gerçekleştiren Ford, bu kapsamda büyük ölçekli otomobil parçaları için 3D baskı testleri gerçekleştirmeye başladı.

A+ A-

Ford, Stratasys ile süregelen iş birliği kapsamında, 3D baskı teknolojileri konusunda önemli bir yeniliğe daha imza atmaya hazırlanıyor. Bu çerçevede, “Stratasys Infinite Build 3D” yazıcı kullanarak büyük otomobil parçalarının 3D baskısını test eden Ford, gelecekte üreteceği otomobillere yönelik kişiselleştirilmiş parçalar üretmek için de potansiyel uygulamaları araştırıyor.
3D baskı teknolojileri ile üretilen otomobil parçaları hem üretici, hem de müşterilere büyük fayda sağlarken; geleneksel yöntemlerle üretilen otomobil parçalarından daha hafif olmakla beraber, yakıt verimliliğinin artırılmasında önemli rol oynayabileceği öngörülüyor. Hemen hemen her tip ve boyda otomobil parçalarını 3D baskı yöntemiyle üretebilen Stratasys Infinite Build 3D baskı sisteminin, prototip parçaların yanı sıra, Ford’un performans araçları veya kişiselleştirilmiş otomobil parçaları gibi düşük hacimli üretimin daha verimli ve ekonomik bir şekilde gerçekleşmesi için bir dönüm noktası olabileceği vurgulanıyor. Yeni 3D baskı sistemi, Ford’un ABD’deki araştırma ve inovasyon merkezi Dearborn’da yer alıyor.

Lee: “Çok heyecan verici bir proje”
Ford’un Üretim Araştırması’ndan Sorumlu Teknik Lideri Ellen Lee, “Infinite Build teknolojisiyle otomobillerin büyük aksesuar, alet ve parçalarının baskısını yapıp, tasarım süreçlerini daha hızlı yürütebileceğiz. Stratasys’ın bu yeni teknolojisine erken erişimimizle birlikte, otomotivde büyük ölçekli baskının gelişimini yönlendirmek bizim için çok heyecan verici” diye konuştu.
Endüstriyel alanlarda büyük bir gelişim gösteren 3D baskı teknolojilerinin gelecekte; havacılık, eğitim ve tıp gibi sektörler başta olmak üzere tüm üretim süreçlerinde kullanılması bekleniyor. Uluslararası araştırma kuruluşu Global Industry Analysts Inc raporuna göre ise, 3D baskı uygulamalarının 2020 yılı itibarıyla 9,6 milyar dolarlık bir küresel pazar oluşturması bekleniyor.

Birkaç aylık üretim sürecini birkaç güne indirecek
3D baskı teknolojileri, yüksek hacimdeki üretimler için henüz yeteri kadar hızlı olmasa da, otomobil parçalarının prototipleri ve yarış otomobillerine özel parçaların üretimi gibi düşük hacimlerde üretilen parçalar için ekonomik bir çözüm sunuyor. Günümüzde geleneksel üretim yöntemleri kullanılarak üretilen bir otomobil parçası için öncelikle bilgisayar ortamında bir model oluşturuluyor ve prototipin üretilmesi için aylarca beklenmesi gerekebiliyor. 3D baskı teknolojileri ile Ford, aynı parçanın çok kısa bir sürede baskısını gerçekleştirip, maliyetini de ciddi oranda azaltabiliyor. Örneğin; motor parçalarından biri olan emme manifoldu üretimi için oluşturulması gereken yeni bir prototip birkaç ay yerine birkaç gün içinde, hem de daha düşük bir maliyetle üretilebilecek.