Dünyada en çok tercih edilen otomotiv renkleri açıklandı

Axalta tarafından yayınlanan rapora göre, yüzde 38’lik oranla beyaz renk, kendisini izleyen siyaha (yüzde 18) büyük fark atarken; üçüncülüğü gümüş ve gri (yüzde 12) paylaştı.

A+ A-

Axalta, beyazın tüketici araç renk kategorisinde 2018’in seçimi olduğunu gösteren 66. yıllık ‘Global Otomotiv Renk Popülarite Raporu’nu yayınladı. Yüzde 38’lik oranla beyaz renk, kendisini izleyen siyaha (yüzde 18) büyük fark atarken; üçüncülüğü gümüş ve gri (yüzde 12) paylaştı.
Siyah renk; Çin (yüzde 5), Asya (yüzde 3), Güney Kore ve Afrika (yüzde 2) bölgelerinde zıplama gösterdi. Gri ise, Afrika yüzde 3 ve Avrupa’da yüzde 2 ile ilerleme kaydetti.
Konu hakkında açıklamalarda bulunan Axalta’nın Global Renk Pazarlama Yöneticisi Nancy Lockhart, “Siyah ile kombinasyonlu sıcak renk tonlarında beyazı zorlayacak düzeyde bir büyüyen trende tanıklık ettik. Nötr renkler başrol oyuncusu olmasına rağmen, otomotivde manzarayı değiştirecek renklere doğru bir dönüş olduğu gözlemlenmektedir. Nötr renklerin dışında mavi en popular renk konumunda ve yüzde 7’lik oranla pazarda güçlü bir yere sahip. Bunların yanında, turuncu ve bronz renklerde de bir zıplama ve ilgi artışı söz konusu” dedi.

Raporda öne çıkanlar:
‘Global Otomotiv Renk Popülarite Raporu’nda öne çıkan başlıklar şu şekilde:
- Asya: Yüzde 1’lik düşüşe rağmen, sarı/altın, Hindistan ve Çin’de dünya çapında en popüler renkler. Mavi, çevre dostu tonuyla Japonya’da imaj tazeledi. Kore’de ise siyah yüzde 2’lik artış gösterdi.
- Avrupa: Yüzde 2’lik artışla yükselen oranda griye yönelim görülüyor.
- Kuzey Amerika: Kahverengi/bej yıllık bazda yüzde iki artış gösterdi ki; hangi bölge olursa olsun bu oran büyük bir artışı işaret ediyor.
- Rusya: Yüzde 9’luk oranla kahverengi/bej rengin en popüler olduğu bölge. Rusya’yı yüzde 7’lik oranla Çin takip ediyor.
- Güney Amerika: Kırmızı renk bu bölgede bir puan kaybederek yüzde 8’e geriledi ve Kuzey Amerika’dan (yüzde 9) sonra ikinci sırayı aldı.
- Güney Afrika: Turuncu, 2017’ye kıyasla artış gösterdi ve tüm araçlarda yüzde 3,6 oranı ile ‘Diğer’ kategorisinde yer aldı.