Dirin: “Bir vagonu 24 saatte üretebilen freze geliştirdik”

Raylı sistemlerde ikinci ürününü geliştiren Dirinler, 30 gün süren işlemi 10 dakikaya indiren yeraltı torna tezgahından sonra, bir tren vagonunu 24 saat gibi kısa sürede üretebilen 65 metrelik dev freze imal etti.

A+ A-

İZMİR/DÜNYA

1952 yılından beri İzmir'de takım tezgahı ve pres imalatı yapan Dirinler, raylı sistemlerde ‘Drinns’ markasıyla ikinci ürününü geliştirdi. Firma, 30 gün süren işlemi 10 dakikaya indiren yeraltı torna tezgahından sonra, bir tren vagonunu 24 saat gibi kısa sürede üretebilen 65 metrelik dev freze imal etti.
Her iki ürünlerini de İzmir’de gerçekleştirilen Eurasia Rail Fuarı’nda sergilediklerini dile getiren Dirinler Sanayi Makinaları Yönetim Kurulu Üyesi ve Dirinler GMBH Genel Müdürü Nihan Dirin, “Türkiye ve dünyada raylı sistemlerde, metro ve tramvayların tekerleklerinin tornalanması işlemi en önemli bakım hizmeti. Eski sistemlerde tek bir vagonun tekerleklerin sökülüp bakımının yapılması en az bir ay sürüyordu. Drinns olarak ürettiğimiz yeraltı torna tezgahı ile bir vagonun işlemi artık 10 dakikada bitiyor. Yarım saat içinde ise, kontrolleri yapılarak raylı sistem içinde o vagon yine devreye alınabiliyor" dedi.

“Yine milli ve yerli bir devrime imza attık”
Geçen yılın ekim ayında tamamladıkları yeraltı torna tezgahının sektörde büyük bir ses getirdiğini vurgulayan Dirin, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Ancak, Drinns olarak bir vagonun sadece tekerlekleri üzerine yoğunlaşmadık. Türkiye'nin vagon üretiminde dışa bağımlılığının da ortadan kaldırılması için yeni bir çalışma içine girdik. Vagon üretiminde ülkemizin elini güçlendirmek için çıktığımız bu yolda, yine milli ve yerli bir devrime imza attık. 65 metre uzunluğa sahip alüminyum ekstrüzyon profiller için freze tezgahı ile artık bir vagon 24 saat içinde üretilebiliyor.”
Türkiye'nin söz konusu tezgahları yurtdışından aldığını, ancak yerli üretimle ithalatı sona erdirdiklerini ifade eden Dirin, “Ülkemiz artık bu tezgahlarıı ihraç eden duruma geldi. Türkiye'nin en büyük makina üreticilerinden biri olarak yerli ve milli üretime çok önem veriyoruz. Yeni nesil tezgahın ülkemizde ilk kullanımı bir firma tarafından yapıldı ve üretilen ilk vagon da ihraç edildi” diye konuştu.

“Sanayinin tüm kesimlerine hizmet verecek”
Yeni tezgahın sadece raylı sistemde değil, otomobilden havacılığına kadar sanayinin tüm kesimlerine hizmet verebilecek nitelikte olduğuna dikkat çeken Dirin, şöyle konuştu: "Sanayinin gelişmesi için yerli üretim şart. Yerli üretim için de, mühendislerini ve çalışanlarını el üstünde tutan ve onlara değer veren sanayi kuruluşları gerekiyor. Dirinler'in ilkleri yapmasının altında yatan güç de bu.”
Bünyelerindeki Ar-Ge merkezi aracılığıyla hedeflerini çok daha ileriye taşıdıklarını söyleyen Nihan Dirin, “Endüstri 4.0’a yönelik çözümlere geçtiğimiz yıl başladık. Herhangi bir arıza yapmasına izin vermeyen makinaların üretimi için çalışıyoruz. DrinnSmart 4.0 bunun ilk örneğiydi. Arızasını önceden söyleyen bir sistem. Bu sistemi geliştirip, Türkiye'nin katma değerli ürünler liginde en üst seviyiye taşımaya kararlıyız" diyerek sözlerini noktaladı.