Dijitalleşme ile plansız duruş riskini azaltmak mümkün

GE Dijital’in yaptırdığı bir araştırma, endüstrilerde plansız şekilde yaşanan her bir duruşun ortalama 4 saat sürdüğünü ve bu duruşların yılda 2 kere gerçekleşmesinin maliyetinin yaklaşık 2 milyon dolara ulaştığını ortaya koydu.

A+ A-

GE Dijital bünyesindeki ServiceMax tarafından yaptırılan yeni bir araştırmaya göre; plansız duruşların yol açtığı maliyetler, dijital teknolojilere ve saha servis yönetimine yapılan yatırımları artırıyor. Teknoloji danışmanlık şirketi Vanson Bourne tarafından yürütülen araştırmaya, Orta Doğu ve Türkiye genelindeki bilişim teknolojileri ve saha servis liderleri katıldı.
Araştırmada öne çıkan bulgular şu şekilde:
- Planlansız duruş sürelerinin sık sık yaşanması: Şirketlerin yüzde 82'si, son 3 yıl içinde en az 1 kez plansız duruş yaşadı (ortalama sıklık 2) ve bu kesintiler ortalama 4 saat sürdü.
- Planlanmayan duruş sürelerinin maliyetinin yüksek olması: Aberdeen hesaplamalarına göre duruş süreleri, tüm işletmeler genelinde saatte 260 bin dolara mal olmakta; ortalama bir duruş 4 saat sürüyor ve bu duruşun yılda 2 kere gerçekleşmesinin maliyeti yaklaşık 2 milyon dolara ulaşıyor.
- Farkındalığın düşük olması: Yüzde 65'in üzerinde şirket; ekipmanlarının bakımı, yükseltilmesi veya yenilenmesine ilişkin tam bir farkındalığa sahip değil.

Araştırmaya 150 karar verici katıldı
‘Plansız Duruşların Maliyeti, Sebepleri ve Sonuçları’ adıyla yürütülen araştırmaya; Türkiye, Suudi Arabistan ve BAE genelinde imalat, tıp, petrol ve gaz, enerji, kamu hizmetleri, telekomünikasyon, dağıtım, lojistik ve ulaşım gibi sektörlerde, saha servisi ve bilişim teknolojilerinden sorumlu 150 karar verici katıldı.
Plansız duruşların en çok üretim süreçlerini, üretkenliği ve müşteri memnuniyetini etkilediği; işletmelerin her iş kolunda olumsuz etki yarattığının tespit edildiği çalışma, işletmelerin dijital teknolojilere ve saha servis yönetim çözümlerine yatırım yaptığını da ortaya koydu:
- 10 şirketten 8’i, dijital teknolojilerin plansız duruşları ortadan kaldırabileceğini kabul ediyor.
- Planlansız duruş sürelerini sıfıra indirmek, ankete katılan kuruluşlardan yüzde 62'si için en büyük öncelik veya yüksek önceliğe sahip.
- Kuruluşların yüzde 51'i, dijital dönüşümün yönetim düzeyinde yüksek veya en büyük önceliğe sahip olduğunu teyit ediyor.
- Araştırmaya katılan yöneticilerin yüzde 45’i, öngörülebilir bakım araçlarına sahip bir dijital ikizin büyük arızaları önleyeceğini kaydederken; bunlardan yüzde 57'si, 2020'ye kadar dijital ikize yatırım yapmayı planladığını belirtti.

Saleh: “Her geçen gün daha önemli hale geliyor”
Araştırma sonuçlarını değerlendiren GE Dijital Orta Doğu, Afrika ve Türkiye Genel Müdürü Ali Saleh, şöyle konuştu: "Dijital çözümler her geçen gün daha önemli hale gelirken; varlık verimliliğine yönelik farkındalığın yeterli seviyede olmadığını gözlemledik. Saha servisi yönetimi çözümleri, yine aynı şekilde reaktiflik olmaktan proaktif olmaya, proaktiflikten öngörülebilir olmaya geçiş yaptı. Bu tür bir geçişi, planlansız duruşlara olan yaklaşımlarda da görüyoruz; burada kurtarma aşamasından korumaya, ardından da sorun ortaya çıkmadan önlem alma aşamasına geçiş olduğunu gözlemliyoruz. Planlansız duruş süresinin sıfıra ulaşması, şirketlerin endüstriyel dijital stratejilerinde yol almasıyla zaman içinde bir norm haline gelecek."