‘BTM Sahne’ bu yıl ikinci kez düzenlendi

Girişimciler ve yatırımcıların buluştuğu ‘BTM Sahne’ bu yıl ikinci kez gerçekleştirildi. BTM’nin Eminönü’deki merkezinde düzenlenen etkinlikte, 12 BTM girişimcisi yenilikçi iş fikirlerini anlatarak, yatırımcılara ortaklık teklifinde bulundu.

A+ A-

İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından kurulan ve faaliyetleri İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) tarafından desteklenen Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM), 2018’in ikinci girişimci-yatırımcı buluşmasını ‘BTM Sahne’ adıyla gerçekleştirdi. BTM’nin Eminönü’deki merkezinde düzenlenen etkinlikte, 12 BTM girişimcisi yenilikçi iş fikirlerini anlatarak yatırımcılara ortaklık teklifinde bulundu.

12 proje yer aldı
Yatırımcılardan da yoğun ilgi gören iş fikirleri arasında, sallama filtre kahve projesinden yapay zekâya kadar 12 farklı proje bulunuyor. Söz konusu projeler şu şekilde:
- Contaxer: KOBİ’ler için tasarlanıp geliştirilmiş, Android cihazlarda ve web’de çalışan bir Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) uygulaması olan Contaxer; satış ekiplerinin performanslarının yüzde 100 doğrulukla ölçülebilirliğini sağlamayı, satış ekiplerine zaman kazandırmayı ve verimliliklerini arttırmayı hedefliyor.
- Rezervis: Akıllı şehirler yaratmak üzere, paylaşımlı servis ağı oluşturulması, rotalama yazılımı ile servis optimizasyonu ve rota verimliliği sağlamayı amaçlıyor.
- Ulak: Mobil kurye uygulaması olan Ulak, kullanıcıların gün içerisinde ihtiyaçları olan her türlü gönderileri için esnek çözümler sunuyor.
- Kahvegibikahve: Nitelikli ve taze kahve çekirdeklerini öğütüp fiber filtreler halinde kullanıcılarına gönderen Kahvegibikahve, hazırlık ve temizlikle uğraşmadan, yalnızca sıcak su ile gerçek filtre kahve demlenmesini sağlayan bir girişim.
- Emcekare: Emcekare Enerji AŞ; rüzgâr türbini ve jeneratörde geliştirdiği teknoloji ile hem verimliliği arttırıp, hem de maliyeti düşürmeyi hedefliyor.
- Uzmani.kim: Bilişimden nakliyata, organizasyondan tadilata kadar birçok sektörde alanının en iyilerini potansiyel müşterilerle buluşturan geniş kapsamlı bir hizmet platformu.
- ForFarming: Kullanıcıların uzmanlık gerektirmeden diledikleri yer ve zamanda, sebze, meyve ve çiçek üretmelerini sağlayacak ev tipi akıllı sera sistemini kullanmalarını sağlayan tarım teknoloji girişimi.
- Zeroloss: Günlük hayatta sıklıkla kullanılan, ambalaj içinde kalan ve yüzde 20’ye varan ürün atığına sebep olan yarı akışkan ürünleri ekonomiye geri kazandırarak, tüketicinin aldığı ürünü son gramına kadar kullanmasını sağlayan patentlenmiş ürün ambalajı projesi.
- Bip Bip: İstanbul’un çeşitli semtlerinde hizmet veren, lezzetli ve temiz olarak kendini kanıtlamış restoranları pazarlamadan teslimata kadar olan tüm süreçlerde destekleyen ve ürünlerini müşterilerine kurumsal çözümlerle, güler yüzlü bir ekiple, hızlı ve sıcak şekilde ulaştırmalarını sağlayan uygulama.
- VReam Sports: 360 derece canlı yayın ve VR teknolojisi kullanan, interaktif maç deneyimi ve taraftar etkileşimi odaklı yayıncılık platformu.
- Konferans Takibi: Konferansları duyuran, hatırlatan, ses ve görüntü kayıtlarını İngilizce ve diğer dillerde alt yazıyla kullanıcıya sunan bir sosyal etkileşim platformu.
- MasterFi: Kullandığı derin öğrenme, big data ve yapay zekâ teknolojileri ile pazar araştırması yapmak isteyen şirketlerin başarı oranlarını artırmak için satış ekiplerine ve şirketlere uçtan uca çözümler sunan çoklu bir iş analitiği çözümü.

Avdagiç: “Türkiye kararlı adımlarla yürüyor”İTO Başkanı Şekib Avdagiç, yenilik ve teknolojinin dönüşen dünyasında Türkiye'nin kararlı adımlarla yürüdüğünü söyledi. Son 16 yılda Türkiye’de GSMH’de Ar-Ge harcamalarına ayrılan payın 25 kat arttığını vurgulayan Avdagiç, “Yeni fikirler ve ürünler hızla artıyor. 2000 yılında, Türkiye’de toplam 3 bin 214 patent başvurusu vardı. 2017’de bu rakam 9 bine yaklaştı. Neredeyse üç kat artış var. Yerli otomobilden yeni enerji kaynaklarına, milli savunma sistemlerinden yerli uydu çalışmalarına kadar her alanda büyük bir var oluş mücadelesi içindeyiz. ‘İcat çıkarma diyenlere’ karşı gençlerimizin yanında durmayı bir görev biliyoruz. ‘Küçük olsun benim olsun’ anlayışını değil, paylaşarak büyüme ve küreselleşme fikrini öne alıyoruz” diye konuştu.