Bosch Türkiye, 2018’de cirosunu 19,2 milyar TL’ye yükseltti

Bosch, Türkiye’deki cirosunu 2018 yılında yüzde 25 oranında artırarak 19,2 milyar TL’ye yükseltti. Söz konusu dönemde 12,13 milyar TL’lik ihracat gerçekleştiren şirket, Türkiye’nin lider ihracatçıları arasındaki yerini korudu.

A+ A-

Dünyanın önde gelen teknoloji ve servis tedarikçisi Bosch, Türkiye’deki cirosunu 2018 yılında yüzde 25’lik artışla 19,2 milyar TL’ye yükseltti. Şirket, konsolide satışlarda 2018 mali yılını yaklaşık 6,5 milyar TL ile kapattı ve böylece, bir önceki yılın satışlarına göre yüzde 13'lük bir büyüme kaydetti.
Bosch’un geçen yılki ihracat rakamı 12,13 milyar TL’ye ulaşırken; şirket, Türkiye genel ihracat hacmine yaptığı yüzde 1,5’lik katkıyla lider ihracatçılar arasındaki yerini korudu. Türkiye'de yaklaşık 17 bin çalışanı bulunan kuruluş, 2018’de 1 milyar TL’nin üzerinde yatırım yaptı. Yatırımlar, şirketin üretim faaliyetlerinin geliştirilmesine odaklandı.

Tasarım merkezi faaliyete geçirildi
Bosch’un İstanbul’daki genel merkezinde, geçen yılın sonunda bir tasarım merkezi kuruldu. Merkez, yakıt enjeksiyonu ve fonksiyonel emniyet gibi araç alt sistemlerinin kalibrasyonu ve uygulanması konusunda dünya genelinde önde gelen otomobil markalarına destek sağlıyor. Türkiye’deki ekip, binek otomobillerden ağır ticari araçlara kadar farklı araç sınıfları için global ölçekte çalışma yürütüyor.
Dünya genelinde kendisine ait 270 fabrikada Endüstri 4.0 ile ilgili öncü projeler yürüten Bosch Grubu, söz konusu alandaki uzmanlığını Türkiye’deki diğer şirketlerle de paylaşıyor. 2016’dan beri hem danışmanlık, hem de uygulama hizmetleri sunan şirket; otomotiv, tekstil, beyaz eşya ve çelik sanayisi gibi çeşitli sektörlerden şirketlerin dijital projelerini destekliyor.

Young: “2018’deki satışları geçmeyi hedefliyoruz”İlk çeyrekteki gelişmelerine dayanarak, zorlu ekonomik ortama rağmen 2018 yılındaki satışları geçmeyi hedeflediklerinin altını çizen Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Steven Young, “Tasarım merkezimiz, Bosch Türkiye’nin genç yetenekler için bir cazibe merkezine olmasına da katkıda bulunuyor” derken, merkezin hızlı büyümesine dikkat çekti.
Bosch’un, Endüstri 4.0’a geçiş sürecinde hem önde gelen bir kullanıcı, hem de önde gelen bir sağlayıcı olarak, Türkiye’de Endüstri 4.0 konusunda itici güç olmaya hazır olduğunu kaydeden Young, sözlerini şu şekilde sonlandırdı: “Endüstri 4.0 ekibimiz, bu dönüşüm sürecinin bir parçası olmak isteyen diğer şirketler için son derece saygın bir destekçidir.”