Borçelik’in ‘Bi’işler’ projesi ödüllendirildi

İnsan yönetimi alanında çalışmalar yapan sivil toplum kuruluşu PERYÖN’ün düzenlediği ‘İnsana Değer Ödülleri’nde Borçelik, ‘Bi’işler’ projesi ile ‘Fark Yaratan İK Projeleri-İnsan Kaynaklarında Dijital Dönüşüm’ ödülünün sahibi oldu.

A+ A-

Türkiye çapında 24 firma ve 28 başvuru arasından yaklaşık altı ay süren değerlendirme sonrasında, ‘10. PERYÖN İnsana Değer Ödülleri’ 3 Mayıs 2018’de Wyndham Grand Levent Oteli’nde yapılan törenle sahiplerini buldu. ‘Fark Yaratan İK Projeleri- İnsan Kaynaklarında Dijital Dönüşüm’ kategorisinde verilen ödülü ‘Bi’işler’ projesi ile Borçelik kazandı.
PERYÖN’ün; insan kaynakları yönetimi alanında yenilikçi, yaratıcı ve başarılı uygulamaları tanıtmak, örnek nitelikteki çalışmaları sektöre kazandırmak, kurumların birbirinden öğrenme sürecini özendirmek ve desteklemek amacıyla 10 yıldır ‘İnsana Değer Ödülleri’ni düzenlediğini aktaran yetkililer, “Ödüller; ‘İnsana Değerde Liderlik’, ‘Etkin İş Gücü Yönetimi’, ‘Memnuniyet ve Bağlılık’, ‘Gelişim ve Dönüşüm Yönetimi’ ve ‘Fark Yaratan İK Projeleri’ olmak üzere beş ana kategoride veriliyor” diye konuştular.

“Maliyetlerin azaltılması hedefleniyor”
Bi’işler’in, idari işler süreç yönetimi ve raporlama sistematiğinin iyileştirilmesi projesi olduğunu dile getiren yetkililer, sözlerini şu şekilde sürdürdüler: “Bi’işler, talep sistemiyle kaynakların etkin yönetimini ve maliyetlerin azaltılmasını sağlamayı amaçlıyor. Projenin hedefleri arasında; çalışanların hayatını kolaylaştırmak, dijitalleşme ile operasyonel faaliyetleri azaltmak, raporlama sayesinde performans takibini gerçekleştirmek, mobil uygulama ile bilgiye hızlı ulaşmak, anında geri bildirim ile hizmet kalitesini artırmak da yer alıyor. Bi’işler projesi; idari işler departman süreçlerinin yönetimini daha etkin ve daha sistematik hale getiren çözümler üretirken; diğer taraftan da çalışanların hayatını kolaylaştırmayı hedefleyen web ve mobil uygulamayı geliştirdi.”

“Çalışanların hayatını kolaylaştırıyor”
Günümüzde artan iş yoğunluğu ve teknolojinin hızla ilerlemesi sonucu çalışanların, kendilerini ilgilendiren konularda daha iyi hizmet almayı ve söz konusu hizmetleri daha kolay talep edebilmeyi istediklerini aktaran yetkililer, “Çalışanlar; maaş, kariyer beklentilerinin yanı sıra çalışma ortamı, servis, güvenlik, sağlık ve yemek alanlarında aldıkları hizmetleri de önemsiyorlar. Bi’işler mobil uygulaması; servis saatlerinden sağlık randevusuna, etkinlik katılım durumlarından telefon listelerine ve temizlikten güvenliğe kadar çalışanların ihtiyaçlarına tek tıkla çözüm buluyor. İş güvenliği ve çalışan sağlığına öncelik veren Borçelik’te işyeri hekimi ve psikolog hizmeti mobil uygulama ile randevu sistemine geçiyor. Bi’işler sayesinde hizmetlere kolayca ulaşılıyor. Bi’işler ile ayrıca aylık yemek menüsünü görüntülemek, anlık olarak puan verip yorum yapmak, böylece sevilen yemekleri menüye dâhil etmek, beğenilmeyenleri menüden çıkarmak, geri bildirimler sayesinde kaliteyi artırmak da mobil uygulama ile mümkün olacak” diye konuştular.
Bi’işler ile servis bilgilerinin de çalışanların parmaklarının ucunda olduğunu ifade eden yetkililer, şöyle devam ettiler: “Mobil uygulama sayesinde; servis bilgilerine ulaşılabilecek, ‘yakınımda’ tuşu ile bulunulan yere en yakın duraklar görüntülenebilecek ve ‘favori’ tuşu ile en çok kullanılan servisler eklenebilecek. Ayrıca, ‘konum’ tuşu ile servisin anlık konumuna da ulaşılabilecek. Yine Bi’işler mobil uygulaması ile şirketin düzenlediği sosyal etkinliklere katılım bilgisi ve sayısı iletilirken ulaşım detayları da seçilebilecek. Bu uygulama ile çalışanlar aynı zamanda, aldıkları hizmetlerin kalitesini artırmak ve hızlı aksiyonların alınmasını sağlamak için yapılan anketleri cevaplayarak geri bildirimlerini iletebilecekler."