Bir forkliftten ötesi...

Türkiye’de Sekizli Makina ve Vinç A.Ş. özsermayesi ile kurulan ve Okta markası ile pazarda kendine hızla yer açan Okta Lift A.Ş., elektrikli mobil araçlarda edindiği tecrübesini müşterilerine sunuyor.

A+ A-

Okta Lift

Türkiye’de Sekizli Makina ve Vinç A.Ş. özsermayesi ile kurulan ve Okta markası ile pazarda kendine hızla yer açan Okta Lift A.Ş., elektrikli mobil araçlarda edindiği tecrübesini müşterilerine sunuyor. Şirket, 'mekanum' adı ile anılan yüksek manevra sağlayan ve yüzde 100 kendi imalatı olan tekerlek sistemini Türkiye’de ilk defa forklifte uyarlayarak; başta Amerika, Avusturya, Güney Afrika, Şili, Belçika, Dubai ve Holanda gibi ülkelerin dikkatini çekmeyi başardı ve dünya genelinde 22 ülkeye distiribütörlükler verdi. Bu sistemin Türkiye’de baş uygulayıcısı konumunda olan Okta, sadece forklift ile sınırlı kalmayıp, ağır malzemelerin fabrika içerisinde hassas taşınması için yük platformları da geliştiriyor. Firma, özellikle tren lokomotifleri, uçak gövdeleri ve ağır malzemelerin pozisyonlanması noktasında müşterilerine özel çözümler sunuyor. Tamamen yerli imkânlarla üretilen bu sistem; ülkemizde gelişen teknolojiyle birlikte kaçınılmaz ihtiyaçlar arasında yer alıyor.

Neden Okta?
Okta müşterilerinin büyük çoğunluğunu filo kiralama işi yapan firmalar oluşturuyor. Bu firmaların da en büyük sıkıntılarının başında, müşterinin taleplerini içeriden değil dışarıdan halletmesi ve bunun getirdiği ek maliyetler geliyor. Yerli yazılımı ve dâhili mobil PLC sayesinde müşterilerin veri talepleri ve raporları istenildiği zaman alınabiliyor. Hatta uzaktan erişim modülü ile isterse arada kıtalar olsun fark etmiyor. Endüstri 4.0’a uygun olan bu yeni nesil elektrikli forkliftler 100 yıllık markalara kafa tutuyor.


CANopen haberleşme protokülünü kullanan Okta, kendi fonksiyonel güvenlik algoritmasıyla da; bir forkliftte operatör kaynaklı olabilecek tüm senaryoları hesaplayıp, kendini bloke etmektedir.

Yedek parça beklemek tarihe karışıyor
Yedek parçanın gelmesini beklemek tarihe karışıyor. Bir iş makinasının dakikası para demektir. Makinanın yatması zarar demektir. Bugün bile; hangi markanın olursa olsun, ne kadar yedek parça satan olursa olsun, halen bazı parçaların yurtdışından gelmesi bekleniyor. Bir parçanın yurtdışından gelmesini beklemek ise hem satana, hem servise, hem de müşteriye zarar demektir.
Okta, yüzde 88 yerlilik oranı ile bu ülkede olanın bu ülkede kalmasını hedefledi. 5 yıl içerisinde ise yüzde 100 yerlilik oranı hedefleyen şirket, söz konusu hedefe ulaşmak için de yeni yerli tedarikçiler edinmeye başladı. Okta ayrıca; yaklaşık 10 farklı sektöre can vererek, Türkiye ekonomisine de ciddi katkılar sunmayı hedefliyor.