BASF, otomotiv renklerini dijital ortamda canlandırıyor

BASF’nin Boya Bölümü’nün geliştirdiği dijitalleştirilmiş otomotiv renkleri veri tabanı portalı AUROOM, renk oluşumlarını simule etmek için 3 boyutlu tasarımlar ile zengin efektlerin dahil olduğu sanal renkler sunuyor.

A+ A-

BASF’nin Boya Bölümü, AUROOM ile otomotiv tasarımcılarının gerçekçi otomobil renkleri oluşturmasını sağlayan bir dijital platform sunuyor. BASF’nin sanal renklendirmesi; açıklık, ve parlaklık gibi özellikler dâhil olmak üzere otomotiv boyalarının tüm yönlerini yakalıyor. Otomotiv tasarımcıları, söz konusu renkleri otomobil modellerine uygulayarak, neredeyse her rengi boyayabiliyor ve aracın ilk tasarım aşamasında bile gerçekçi renkler ve efektler elde edebiliyorlar.

“Avrupa’da 600’ün üzerinde renk üretti”
Pazardaki neredeyse tüm otomobil üreticileriyle çalışan BASF’nin, sürekli olarak tasarlanan yeni renklerle birlikte Avrupa’da 600’ün üzerinde renk ürettiğini kaydeden yetkililer, “Bu muazzam portföy bundan sonra kameralar tarafından taranacak ve tarama işlemi sırasında oluşan yüksek miktardaki görünüm verisi bir matematik modeli ile işlenecek. BASF’nin renk konusundaki teknik altyapısı ve teknik bilgisi ise doğruluk sağlamaya katkıda bulunuyor. Otomotiv tasarımcıları, AUROOM platformunda kapsamlı renk verilerine ulaşabiliyor ve platform tarafından sunulan farklı 3D şekiller üzerinde veya kendi modellerinin bilgisayar tasarımı üzerinde bunları uygulayabiliyorlar” dediler.

“İlk aşamada EMEA’daki tasarımcılara sunulacak”
BASF’nin sanal renk çözümünün ilk aşamada EMEA’daki otomotiv tasarımcılarına sunulacağını kaydeden yetkililer, şöyle konuştular: “Dijital platforma ek olarak müşteriler; Münster-Almanya’da bulunan Avrupa Renk Tasarım Stüdyosu‘nda, özel olarak tasarlanan bir showroom olan AUROOM’un gerçek hayattaki uygulamasında teknolojiyi deneyimleme imkanına sahip olacaklar. BASF, renkleri ve efektleri mümkün olan en özgün şekilde sergilemek üzere sanal 3D otomobil modelleri de geliştirdi. Otomotiv tasarımcıları, rengin uyumluluğunu farklı segmentlerde seçerek aynı rengi görebiliyor, genel tasarım konseptiyle değerlendirmek üzere, renk görselleştirme için AUROOM’da farklı araç segmentlerinin şekilleri arasından seçim yapabiliyorlar.”

Gutjahr: “Oldukça karmaşık”
Konu hakkında açıklamalarda bulunan BASF Boya Bölümü Avrupa Otomotiv Renk Tasarımı Başkanı Mark Gutjahr ise, “Otomotiv boyaları; uygulandığı yüzeyin konumu, özellikleri ve bunlarla bağlantılı olarak insan üzerindeki etkilerini değerlendirdiğimizde oldukça karmaşıktır. Bu renk parametrelerinin bir 3D şekil üzerinde etkisini kolaylıkla anlayabilmek için dijitalleştirilmiş renkler, tasarımcıların kendi modellerindeki duruşunu görme imkânı sağlıyor” dedi.

Stolarzewicz: “Dijitalleşme önemli bir konu”
BASF Boya Bölümü Global Stratejik Pazarlama Başkanı Krzysztof Patryk Stolarzewicz de, konu hakkında şunları söyledi: “Dijitalleşme önemli bir konu; özellikle de otomotiv sektöründe. Laboratuvarlarımızda renk oluşturma konusunda büyük bir deneyime sahibiz ve artık bunları dijitalleştirerek gerçeğe yakın dijital tasarımlar oluşturabiliyoruz. Müşterilerimiz için bu, renk kararı sürecinin daha kolay, daha hızlı ve çok daha etkili olacağı anlamına geliyor. Otomobil alıcılarının satın alma kararını etkileyecek tüm otomobil rengi çeşitlerini deneyimleyebilmesini sağlayarak, markaya özel otomobil konfigüratörleri için verileri kullanabiliyorlar.”