Bakan Varank, Ford Otosan Ar-Ge Merkezi’ni ziyaret etti

Ford Otosan’ın Sancaktepe’de bulunan Ar-Ge merkezi’ni ziyaret eden Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, şirketin yerli mühendislikle geleceğin teknolojilerine yönelik olarak geliştirdiği yenilikçi projelere büyük ilgi gösterdi.

A+ A-

Ford Otosan’ın Sancaktepe’de yer alan Ar-Ge merkezi, önemli bir ziyarete ev sahipliği yaptı. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, sektörün en büyük Ar-Ge yapılanmasına sahip olan Ford Otosan’ın Ar-Ge çalışması yürüttüğü üç merkezden biri olan Sancaktepe’te incelemelerde bulundu. Ziyarette Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün’ün yanı sıra, Genel Müdür Yardımcıları Burak Gökçelik ve Güven Özyurt’un da aralarında bulunduğu pek çok şirket yöneticisi hazır bulundu.

Varank: “Gurur verici”
Ar-Ge ve tasarıma verdiği önemin bir göstergesi olarak hükümetin sağladığı desteklerin dünya ile yarışan teknolojilerin yerli olarak geliştirilmesinde kullanılmasının gurur verici olduğunu belirten Mustafa Varank, “Ford Otosan, bir yandan yakaladığı kalite anlayışıyla global pazarlara dönük üretim yaparken, bir yandan da kendi geliştirdiği teknolojileri ihraç eder duruma geldi. Hükümetimizin sağladığı cazip desteklerle Ar-Ge’ye ve tasarıma yatırım yapan şirketler hem kazanıyor, hem de ülkelerine kazandırıyorlar” diye konuştu.“Ar-Ge çalışmalarına 1961’de başladı”
Ford Otosan’ın Ar-Ge çalışmalarına 1961 yılında başladığını dile getiren yetkililer, şöyle konuştular: “Bin 100 Ar-Ge mühendisiyle Türkiye otomotiv sektörünün en büyük Ar-Ge yapılanmasına sahip olan Ford Otosan, bir aracı sıfırdan ticari ürün haline dönüşene kadar, motor da dâhil olmak üzere komple tasarlayacak, geliştirecek ve test edecek tüm yetenek ve alt yapıya sahip tek otomotiv şirketi konumunda. Kuruluş, Türkiye’nin yanı sıra tüm potansiyel ihracat pazarlarında rekabet edecek ürünler sunabilmek için ileri teknolojiler üzerinde çalışırken, aynı zamanda mühendislik ihracatı da gerçekleştiriyor. Ford Otosan’ın 1966 yılında ‘üretilen ilk yerli otomobil’ Anadol’un ortaya çıkışı ile başlayan Ar-Ge yolculuğu, Türkiye’nin ilk dizel motoru ERK, Transit Connect, Cargo kamyon, ağır vasıta motoru Ecotorq, Ford Tourneo Courier gibi önemli başarılarla devam etti. Bu süreçte son önemli gurur kaynağı 2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (International Truck of the Year) seçilerek, Ford Otosan’ın kamyon üretim gücünün ve mühendislik yeteneğinin ulaştığı son noktayı gösteren yeni çekici F-MAX oldu.”