Automechanika İstanbul 5-8 Nisan’da düzenlendi

5-8 Nisan tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen ve 38 ülkeden bin 352 katılımcının yer aldığı Automechanika İstanbul Fuarı, Türkiye dâhil 120 ülkeden yaklaşık 46 bin ziyaretçiyi ağırladı.

A+ A-

Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilen Automechanika İstanbul Fuarı, Türkiye dâhil 120 ülkeden 45 bin 979 sektör profesyonelini bir araya getirdi. Ekonomi Bakanlığı ve Otomotiv İhracatçıları Birliği desteğiyle düzenlenen Uluslararası Satın Alma Programı kapsamında; Almanya, Bosna Hersek, Cezayir, Fas, Filistin, Karadağ, Makedonya, Moldova, Sırbistan, Tunus ve Ürdün’den alıcılar etkinliğe katıldılar. Yurtdışının yanı sıra; sanayi ve ticaret odaları ve meslek odaları işbirliği sonucunda, Türkiye'nin dört bir yanından 108 otobüs ile Anadolu delegasyonları da Automechanika İstanbul Fuarı’nı ziyaret ettiler. 38 ülkeden bin 352 katılımcının yer aldığı etkinlikte; Almanya, Çek Cumhuriyet, Çin, Endonezya, Fransa, Hindistan, Hong Kong, İran, İtalya, Pakistan, İspanya ve Tayvan olmak üzere 12 resmi ülke pavilyonu ile fuarda yer aldı.

Kühnel: “Önemli fırsatlar sundu”


Uluslararası kapasitesi ile Automechanika İstanbul yeni pazarlara giriş yapmak isteyen firmalar için önemli fırsatlar sunduğunu ifade eden Hannover Fairs Turkey Fuarcılık Genel Müdürü Alexander Kühnel, “Katılımcılarımızın yerli ve yabancı ziyaretçilerden duydukları yüksek memnuniyete tanık olmak bizleri çok mutlu etti. Ziyaretçi yoğunluğu açısından son yılların en ilgi çekici etkinliği yaşandı. Automechanika İstanbul, bu yıl gerçekleştirdiğimiz tüm diğer fuarlarımızda olduğu gibi gösteriyor ki; dünya genelinde yaşanan tüm olumsuzluklara karşın, etkili bir pazarlama stratejisi ile beraber gerek katılımcı, gerekse yerli ve yabancı ziyaretçi trafiği açısından muhteşem bir başarıya imza atmak mümkün. Bu muazzam başarıya tüm ekip olarak birlikte imza atmanın mutluluğu içindeyiz. Gerek ziyaretçilerimizden gerekse fuar katılımcısı firmalarımızdan dört gün boyunca duyduğumuz memnuniyet dolu övgüler, bizlerin yıl boyu süregelen yorgunluğumuzu almakla kalmıyor; aynı zamanda bir sonraki yıla da şevkle başlamamızı sağlıyor. Büyük hacimli ihracat firmalarından ufak ölçekli firmalara, destekçimiz olan dernek ve birliklerden sektör temsilcilerine, katılımcılarımızdan, ziyaretçilerimize kadar tüm paydaşlarımız bizlerle birliktelerdi. Türkiye’den Brezilya’ya, İran’dan Polanya’ya, Rusya’dan Lübnan’a, ABD’den Almanya’ya kadar birçok ülkenin şimdiden, bir yıl sonra 4-7 Nisan tarihlerinde düzenleyeceğimiz Automechanika İstanbul’u ajandalarına kaydettiklerini bilmek ise, ne derece başarılı bir fuar gerçekleştirdiğimizin paha biçilemez karşılığı” diye konuştu.

Yardım: “Son derece önemli bir konuma sahip”


Messe Frankfurt Genel Müdürü Tayfun Yardım ise, fuar hakkında şunları söyledi: "Böylesine profesyonel ve uluslararası bir fuarı organize etmekten gurur duyuyoruz. Automechanika İstanbul, yeni ithalat ve ihracat fırsatları ve iş büyütme için önemli bir buluşma noktası olarak hizmet ediyor. Ancak etkinlik yalnızca bir ticaret fuarı değil; aynı zamanda Automechanika Academy bünyesinde düzenlenen seminer, atölyeler ve etkinliklerle birlikte önemli bir bilgi paylaşım platformu.”
Türkiye de dâhil olmak üzere 120 ülkeden 45 bin 979 sektör profesyonelini, 38 ülkeden bin 352 katılımcı firma ile bir araya getirdiklerini açıklayan Yardım, “Almanya’dan Çin’e 12 farklı ülke pavilyonu ile yüzde 50’sinin yabancı katılımcıdan oluştuğu Automechanika İstanbul’ en uluslararası fuar olma özelliği açısından da son derece önemli bir konuma sahip. Amacımız; fuarın ve fuarımız bünyesinde gerçekleştirdiğimiz akademinin içeriğini her yıl daha da geliştirerek, Automechanika İstanbul'un sektöre katkısını sürekli artırmak” dedi.
12. Uluslararası Automechanika İstanbul doğru projelerin doğru kişileri bir araya getirdiğini bir kez daha gösterdi. Yalnızca katılımcı açısından değil, aynı zamanda Türkiye dâhil 120 ülkeden gelen ziyaretçiler açısından da son yılların en başarılı etkinliğine imza atıldı. Automechanika İstanbul, fuarcılık sektörünün dünya devlerinden Deutsche Messe’nin lokal ofisi Hannover Fuarcılık Türkiye ve Messe Frankfurt Türkiye ortak işbirliği ile düzenlendi.

“Yenilikçi ürünler sergilendi”
Bu yıl 12. kez düzenlenen Automechanika İstanbul Fuarı bünyesinde, ikinci kez düzenlenen ‘E-Mobility ve Geleceğin Teknolojileri Alanı’nın, mobilite ve geleceğin teknolojileri konusundaki yenilikçi fikirler ve ürünler için bir buluşma noktası olduğunu kaydeden yetkililer, şunları aktardılar: “Otomotiv ana sanayii, tedarikçiler ve yeni girişimciler bu alanda; alternatif sürüş sistemleri, otonom sürüş, otomobil üretiminde yaşanacak gelişmeler, geleceğin filo yönetimi, akıllı şarj istasyonları, data yönetimi ve alternatif yakıt teknolojileri konusundaki çalışmalarını sergilediler.”
Elektrikli araçların yaygınlık kazanmasıyla birlikte Automechanika İstanbul’da bu yıl ilk defa otomotiv sektörünün gündeminde önemli bir yer tutan şarj istasyonları konusunun da ele alındığını belirten yetkililer, “Bu yıl yine bir ilk olarak bakım&onarım ürünlerinin sergilendiği 14. salonda ‘Araç Yıkama ve Bakım Özel Bölümü’nde; cam filminden araç temizliğine, seramik kaplamadan göçük düzeltmeye kadar birçok alanı kapsayan özel eğitim programları da düzenlendi” diyerek sözlerini noktaladı.