Ali Tulgar: “Afrika ülkelerinde hizmet ağımızı genişleteceğiz”

Merkezi İstanbul’da olan, yurtiçi ve yurtdışında şubeleri bulunan Mars Logistics, yaklaşık 100 bin metrekarelik açık ve kapalı alanda gümrüklü ve gümrüksüz depolama hizmetleri ile müşterilerine akıllı çözümler sağlıyor.

A+ A-

Yılı 275 milyon Euro’luk ciro ve yüzde 12’nin üzerinde büyüme ile kapatmayı hedefleyen Mars Logistics, filo yatırımlarını sürdürerek araç sayısını 2 binin üzerine çıkaracak.
İhracat cephesinden gelen olumlu sinyallerle lojistik sektörünün yılı büyüme ile tamamlayacağını dile getiren Mars Logistics Genel Müdürü Ali Tulgar, TİM’in 2017 yılı için açıkladığı 155 milyar dolarlık ihracat hedefine rahatlıkla ulaşılacağını ifade etti. İhracatı destekleyecek çalışmalara hız kesmeden devam ettiklerini söyleyen Tulgar, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Siparişlerimizi özellikle otomotiv ve tekstilde önceden aldığımız için ekonomik tahminler konusunda sağlıklı öngörüler ortaya koyabiliyoruz. İhracatın yılın son çeyreğinde, ekonomimize ve sektörümüze geçtiğimiz senelerin üzerinde bir destek vermesini bekliyoruz.”

“Sektör önümüzdeki yıl Afrika’ya odaklanacak”
Türkiye ihracatında Avrupa’nın önemini koruduğunu, ancak sektörün önümüzdeki yıl Afrika’ya odaklanacağını da vurgulayan Tulgar, Mars Logistics olarak Nijerya ve diğer Afrika ülkelerinde hizmet ağlarını genişleteceklerini söyledi. Tulgar, “Afrika ülkeleri taşıdıkları potansiyel nedeniyle oldukça önemli pazarlar. Odak noktalarımızdan biri de bu ülkeler olacak. Firmamız, yılı 275 milyon Euro’luk ciro ve yüzde 12 büyümenin üzerine çıkarak tamamlayacak. 2018’in ilk çeyreğinde faaliyete geçmesini planladığımız Avrupa yakasındaki 70 bin metrekarelik yeni lojistik merkezimizle yurtiçi depolama dağıtım katma değer hizmet miktarımızı artıracağız. Anadolu yakasında dördüncü lojistik merkezini devreye alacağız. Filo yatırımlarımızı sürdürerek filodaki araç sayımızı 2 binin üzerine çıkaracağız. Geliştirmekte olduğumuz Milk Run operasyonlarımıza da yeni müşteriler dâhil ederek, sektör liderliğimizi sürdüreceğiz” diye konuştu.

"Düşük navlun ücretleri sektörü yıpratıyor"
Ani kur değişikliklerinden en fazla etkilenen sektörlerin başında lojistiğin geldiğini vurgulayan Ali Tulgar, diğer yandan, uluslararası karayolu çıkış kapılarında yaşanan uzun kuyrukların da sektörün en önemli problemlerinden biri olduğunu ifade etti. Sadece karayolu değil, diğer alternatif yolların kullanılarak söz konusu olumsuz etkinin hafifletilebileceğini söyleyen Tulgar, “Sivil toplum kuruluşları ile hükümetin işbirliği bu noktada çok büyük bir önem taşıyor” dedi.
Düşük navlun ücretleriyle haksız rekabet yapan sektör oyuncularına karşı firmaları uyaran Tulgar, konuşmasına şöyle devam etti: “Hem fiyat dengesine zarar vermeleri, hem de hizmet kalitesini düşürmeleriyle sektörü yıpratıyorlar. Haksız rekabete sebep olan firmaların sektörden çekilmeye başladığını görüyoruz. Bu da, hizmet alan tarafa büyük zarar veriyor."