Alexander Kühnel: “En son teknolojiler WIN Eurasia Fuarı’nda sahne alacak”

15-18 Mart tarihleri arasında düzenlenecek WIN Eurasia kapsamında; Metalworking Eurasia, SurfaceTechnology Eurasia, Welding Eurasia, IAMD Eurasia, Electrotech Eurasia ve CeMAT Eurasia fuarları ziyaretçilerini ağırlayacak.

A+ A-

Özkan ÖZÇELİK

Metal Working ve Automation olmak üzere daha önceki yıllarda iki faz halinde düzenlenen WIN fuarları, bu yıl güçlerini birleştirerek tek çatı altında ziyaretçilerini ağırlayacak. WIN Eurasia adı altında gerçekleştirilecek olan etkinlik, 15-18 Mart 2018 tarihleri arasında İstanbul’da Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde kapılarını açacak. Etkinlik kapsamında; Metalworking Eurasia, SurfaceTechnology Eurasia, Welding Eurasia, IAMD Eurasia, Electrotech Eurasia ve CeMAT Eurasia fuarları tek çatı altında düzenlenecek.

“Her yıl kendimizi güncelliyoruz”
Sektörel hareketlilikleri yakından takip ettiklerini ve Türkiye ekonomisine daha fazla katkı sağlayabilmek için her yıl kendilerini güncellediklerini aktaran Hannover Fairs Türkiye Genel Müdürü Alexander Kühnel, “Taleplere cevap verebilmek amacıyla WIN Eurasia çatısı altında birleştirdiğimiz fuarlar, birbiriyle bağlantılı sektörlerden oluşuyor. Her etkinliğin ziyaretçisi ve hatta katılımcısı, diğer bir fuarın da potansiyel ziyaretçisi konumunda. Aynı zamanda, bu sektörler arasında tedarikçi konumunda olan alt sanayii kolları da var. WIN Metal Working ve WIN Automation’u tekrar aynı çatı altında düzenleme kararımızla birlikte, hem katılımcılarımızın, hem de ziyaretçilerimizin daha verimli bir fuar geçirmelerini sağlamayı hedefliyoruz” dedi.

“Potansiyeli çok yüksek bir fuar”
WIN Eurasia’nın hem katılımcılar, hem de ziyaretçiler için uluslararası potansiyeli en yüksek fuarlardan biri olduğunu vurgulayan Kühnel, şöyle konuştu: “Etkinlikte; sac işlemeden metal şekillendirme teknolojilerine, otomasyon hizmetlerinden elektrik ve elektronik ekipmanlara, hidrolik ve pnömatik hizmetlerden tesis içi lojistiğe kadar geleceğin fabrikaları için ihtiyaç duyulan tüm eko-sistem sergilenecek. İnanıyorum ki; yenilenen yapısıyla fuar yılın en verimli organizasyonlarından biri olacak. Ziyaretçiler, 360 derece imalat sanayiini WIN Eurasia’da gözlemleme fırsatı bulacaklar.”

“Beklentilere cevap vermeye çalışıyoruz”
WIN’e ilişkin hayata geçirdikleri tüm yenilikleri, fuar tarihleri de dâhil olmak üzere her zaman sektörün talep ve beklentilerine göre şekillendirmeye çalıştıklarını belirten Kühnel, “Sektör temsilcileriyle bir araya gelip; fuarlardan nasıl daha iyi verim alabileceğimize ve daha fazla ne yapabileceğimize dair görüşmeler yapıyoruz. Etkinlik tarihleri konusunda fuar merkezinin musaitliği de belirleyici oluyor” diye konuştu.
WIN Eurasia’da bu yıl iki fuarın birleşmesinin yarattığı sinerji ile dünya genelinden binlerce katılımcı ve ziyaretçiyi ağırlamayı hedeflediklerini aktaran Kühnel, gerek yurtiçinde, gerekse yurtdışında hedef sektörlere dönük olarak uzun zamandır faaliyet yürüttüklerini açıkladı.

“Sergi alanlarının yüzde 90’ı doldu”
Etkinliğe yoğun bir talep olduğunun altını çizen Kühnel, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Sergi alanlarında yüzde 90’ın üzerinde doluluk sağlanmış durumda. Fuar tarihleri yaklaştıkça bu oran maksimum seviyeye ulaşacaktır. Bu yıl ayrıca; ‘Endüstri 4.0’, ‘Dijital Fabrikalar’, ‘Basınçlı Hava ve Kompresör’ adıyla üç farklı özel sergi alanımız da söz konusu. Bu alanlarda da yoğun ilgiyle karşılaştık. Her üç alanımız da, hedeflediğimiz metrekarelerin çok ötesine geçti.”
WIN Eurasia’nın, İstanbul’un marka değerine büyük güç katan bir fuar olduğunu dile getiren Kühnel, “Aynı zamanda, Türkiye’yi dünyanın en stratejik fuar merkezlerinden biri yapmak için yürütülen çalışmalara da WIN Eurasia ile büyük katkı sağlayacağımıza inanıyoruz. Etkinlik hem katılımcılar, hem de ziyaretçiler için uluslararası potansiyeli en yüksek fuarlardan biri. Avrupa ve Uzak Doğu’dan gelen firmalar, Avrasya ile işbirliğinin kapısını WIN Eurasia’da açarken, fuar Avrasya ve Orta Doğu için de batıya açılmanın yolu olacak” dedi.

“İhracatçılara yeni işbirliği olanakları sağlıyor”
Ziyaretçi ve katılımcı konusunda odaklandıkları ülkeler hakkında da açıklamalarda bulunan Alexander Kühnel, “Odak noktamızda bulunan ülkeler, Türkiye’nin dış ticaretinin en fazla yoğunlaştığı ülkeleri kapsıyor. Avrupa’dan Afrikaya’ya geniş bir alanda sürdürdüğümüz ziyaretçi çalışmaları ile satın alma heyetlerini Türkiye’deki fuarlarımıza getirmemiz, ihracatçılara yeni işbirliği olanakları sağlıyor. Ayrıca, ülke genelinde ticaret ve meslek odaları ile birlikte planladığımız Anadolu Heyeti organizasyonumuz oluyor. Bu kapsamda da, ülke genelinde satın almacıları etkinlikte ağırlıyoruz” diye konuştu.

“Birçok etkinlik düzenleyeceğiz”
WIN Eurasia kapsamında oluşturdukları birçok özel deneyim alanı ve etkinliğin olduğunu kaydeden Kühnel, şöyle devam etti: “Bunlardan kısaca bahsetmek gerekirse; 1. salonu eğitim ve inovasyon salonu olarak kurguladık. Bu alanda, ‘Kariyer’ ve ‘Start-up Alanı’ oluşturduk. Bu özel alanda yer alan üniversite, öğrenci ve yeni mezunlarla katılımcı firmalarımız ve ziyaretçilerimiz doğrudan temasa geçip, hedef kitleye yönelik tanıtım çalışmaları yapılabilecekler. Yıldız Teknik Üniversitesi, Koç Üniversitesi, İstanbul Aydın Üniversitesi, TC. İstanbul Üniversitesi, İstanbul Kültür Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi, kuluçka merkezleri ve özel transfer ofisleri ile bu özel alana standlarıyla katılacaklar. Ayrıca, bu yıl ilk kez ‘Dijital Fabrika Özel Bölümü’nün de yer alacağı fuarda; büyük veri, bulut tabanlı hizmetler, M2M teknolojileri, entegre ürünler, yeni teknolojiler ve yeni çözümler ‘Digital Factory-IIoT Özel Alanı’nda sergilenecek. Özel alanlar, sektörlerin öne çıkan konularının ve çözümlerinin sunulacağı çeşitli forumlarla da desteklenecek. Aynı zamanda, bu yıl 14. salonda ‘Endüstri 4.0 Festival Alanı’nı da oluşturduk.”

“Çok geniş bir deneyim alanı sunacağız”
WIN Eurasia’da, katılımcı ve ziyaretçileri buluşturan büyük bir fuar alanının yanı sıra, Endüstri 4.0 için de çok geniş bir deneyim alanı sunacaklarının altını çizen Kühnel, fuarların ticaretin olduğu kadar, bilgi ve deneyimlerin de merkez üssü haline gelmesi gerektiğini ileri sürdü. Kühnel, “WIN Eurasia’da buna çok önem veriyoruz. Bu doğrultuda, Endüstri 4.0 için özel bir deneyim alanı oluşturduk. Bosch Rexroth, Dassault Systemes, Entek Otomasyon, Trio Mobil, IFS, Pilz, SMC, Hid-Tek, Hydac, Durmazlar, Advantech, Eos Gmbh, Prima Power ve Hugo Boss gibi dünya devi markaların katılımlarının şimdiden kesinleştiği Endüstri 4.0 için ayrılan bu özel alanda, yerli ve yabancı katılımcı firmalarımız son teknoloji ürün ve hizmetlerini İstanbul’da tanıtma fırsatı bulacaklar. İmalat sanayiine 360 derece bakış açısı sağlamayı amaçladığımız fuarda katılımcılarımız; otomasyon, dijitalleşme, şeylerin interneti, artırılmış gerçeklik gibi teknolojik gelişmeleri de yakından deneyimleme fırsatı sunacaklar. Endüstri 4.0 odaklı özel konseptiyle hayata geçirilen özel alanları ve yeni uygulamalarıyla WIN Eurasia, dünya sanayi devlerinin son teknolojilerini göstermek için yarışacağı bir vitrin olacak” dedi.

“Bölgenin en büyük sanayi fuarı”
WIN Eurasia’nın Avrasya bölgesindeki en büyük sanayi fuarı konumunda olduğunu söyleyen Alexander Kühnel, katılımcı firmaların ve ziyaretçilerin etkinliğin sağladığı avantajlardan en iyi şekilde faydalanabildiklerini ifade etti. Geçmişte organize ettikleri her fuar sonrası, katılımcı firmaların bir sonraki yıl için rezervasyonlarını yaptırdıklarına birçok kez şahit olduklarını anlatan Kühnel, şöyle konuştu: “Buradan yola çıkarak; hem ziyaretçilerimizin, hem de katılımcı firmalarımızın fuarlarımızdan memnun ayrıldığını rahatlıkla söyleyebilirim. Katılımcılarımızdan ve ziyaretçilerimizden gelen en büyük talep, iki ayrı fazda gerçekleşen WIN Fuarlarının yeniden birleşmesiydi. 2018’de bu talebi karşılayabiliyor olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.”

“Tüm bileşenler tek bir fuarda sergilenecek”
Avrasya bölgesinin önde gelen uluslararası altı sanayi fuarını tek çatı altında buluşturarak, daha fazla katılımcı ve ziyaretçiye; dolayısıyla daha fazla ticari işbirliğine olanak tanıdıklarını bildiren Kühnel, “Katılımcı firmalarımız WIN Eurasia’da bir yandan yeni işbirliklerinin yollarını ararken; diğer yandan da ihtiyaç duydukları yan sanayii ürünlerini bulabilecekler ve bu alanda da yeni işbirliği fırsatları elde edecekler. Bu açıdan baktığımızda, etkinlik tedarikçi firmalara da büyük fırsatlar sunuyor. İmalat sanayii, üretimden satış ve pazarlamaya kadar faaliyet alanı içinde ihtiyaç duyduğu tüm bileşenleri tek bir fuarda bulabilecek. WIN Eurasia, Türkiye’nin ihracat hedefleri için önemli bir platform konumunda” diye konuştu.
Etkinliği destekleyen kuruluşlar hakkında da bilgi veren Kühnel, şöyle konuştu: “WIN Eurasia, Türkiye Cumhuriyeti Ekonomi Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve KOSGEB tafarından destekleniyor. Bunun yanı sıra etkinlik; MAKFED, AKDER, ETMD, ENOSAD, İSDER gibi sektörün önde gelen kurum ve kuruluşları tarafından da destekleniyor. Fuar kapsamında 50’nin üzerinde uluslararası dernek, kurum ve basın kuruluşu ile işbirliği yapıyoruz.”

“Yatırımlarımıza devam edeceğiz”
Dünyanın en büyük fuar organizasyonu şirketlerinden Deutsche Messe’nin iştirâki olarak, gelecek dönemde de yatırımlarını sürdüreceklerini dile getiren Alexander Kühnel, Türkiye'nin fuarcılık konusunda çok büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirtti. Türkiye sanayisinde ileri teknolojiye odaklanan tüm sektörlerin radarlarında olduğunu vurgulayan Kühnel, “Hannover Fairs Turkey Fuarcılık’ın Türkiye’de organize ettiği etkinlikler, kendi alanlarında Avrasya bölgesinin en büyük fuar organizasyonlarıdır. Bu potansiyelimizle; önümüzdeki yıllarda da orta ve uzun vadede Türkiye’yi uluslararası anlamda en iyi şekilde temsil etmeye devam edeceğiz” diyerek sözlerini noktaladı.